4808
Sök

Volkswagen 1302 motorproblem

1 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Hej!

Nyss införskaffat en mörkgrön Volkswagen 1302 -72a, rena impulsköpet, måste ju ha en! tongue

Givetvis räknade jag med att köper jag en gammbil är det såklart grejer att fixa på den också. Så när vi körde hem den från gamla ägaren (många mil, vet inte riktigt hur många) började den till slut att gå ojämt i motorn, och då var vi inte allt för långt hemifrån... Typiskt! hmm Sen "låste" sig vänster fram, förmodligen bromsbackarna...

Men jag kan blygsamt säga att jag inte hållt på alltför mycket med bilmotorer överhuvudtaget, men jag är ändå rätt duktig och snappar upp det mesta. Att skruva och meka är inte problemet, problemet är att ha översikt med vad man gör för nåt. Och nu är det alltså som så att jag ska ge mig på denna Volkswagen, steg för steg. Så jag har förstås bara några frågor till er andra innan jag börjar, förhoppningsvis har någon av er mer erfarenhet av just denna modell.

Så vad tror ni att problemet är? Vill själv tro att det är nåt med fuggen men inte alls säker. Bilen är redan bes. till 2012 av förre ägaren, påställd och fin i övrigt! Bilder kommer kske upp snart wink

Har jag glömt något, bara säg till! Tack på förhand!

Sök