4577
Sök

sportluftfilter på volvon

144 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
tjenare fråga bara , enligt en person har ja hört att det inte är nån fördel me sportfilter om man jämför med en orginal luftburk me filter, och att det inte ska gå att sätta på min 245, 88:a
och ja fråga han och han sa att det måste vara ett visst motsånd framför luftmassemätarn, annars kan den gå sönder , hur bra stämmer detta , ?? big_smile alla svar är intressanta

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
17 november 2006
Kör du otrimmat så kanske det ger en hk om du har tur, ger bara lite mer "öppet" ljud från motorn. Är det E eller F motorn? är det E är det inga problem men F brukar vara lite känsliga.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

264 Inlägg
17 november 2006
Jag har kört med öppet filter i alla mina f motorer, det ska inte vara nån fara såvitt jag vet.

144 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
det är en F motor , och dom ska ha nåt som kallas pulsgivare , det är en så kallat avgasrening, och tydligen skulle den störas , men ja ser inget hinder för det ända är bara förvärmaren som inte kommer funka men annars ser det ut att komma funka bra , berätta mer om ni vet nå

Mr White
1 072 Inlägg
17 november 2006
Har kört me luftfilter nu i 2år på min 245 å de funkar hur bra som hälst... wink
Senast redigerat av Robban 245 (17 november 2006)

Driifter;)
1 630 Inlägg
17 november 2006
om d ee filter me olja så gillar inte luftmassemätaren oljan tänk på de när du får köpa ny lmm för et par tusenlappar för en hk extra

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Driifter;)
1 630 Inlägg
17 november 2006
annars finns de sportluftfilter att sätta o orginalburken också fast de klart de ger ju inte ljudet om det är det du är ute efter

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
17 november 2006
ja har kört med öppet filter (ett JR) i min 244 ´88 med B230F...  5000mil utan problem.
sitter även i 945:an, ett BSR Optiflow snarkar fiint smile

Amazon_123GT----> Om det vore ett filter UTAN olja skulle jag inte vilja ha det på min motor, utan olja funkar inte filtrena är ju den som gör att damm m.m. fastnar i filtret.
Men de e klart, klantar man sig och dränker filtret i olja så kan ju LMM ta skada av det...

144 Inlägg
18 november 2006
Trådstartare
ja hmm , det låter ju dumt att ha för mycket filter klister big_smile det är ju inte som om man skulle lackera grejerna tongue men på vintern kan det  ju vara fördel me orginal box efter som den är tätare och skyddar mer mot grus och vatten mm så att köra me sportfilter på sommar bara ?

845 Inlägg
18 november 2006
kör med öppet filter på min en b23e motor å dn går klockrent med filtret.. låterliteskönare dessutom..

144 Inlägg
18 november 2006
Trådstartare
okej, skulle villa höra om nån har haft problem,

Diktator
433 Inlägg
18 november 2006
Jag kör öppet filter på min 760 TIC. b23ET motor visserligen, men inga problem från luftmassemätaren eller något änn sålänge iaf. smile

Varför köra sakta när man kan köra fort?

144 Inlägg
18 november 2006
Trådstartare
fan va bra , ska byta sen i sommar big_smile

Sök