Volvo 850 glt till t5 elfel någonstans =/

Volvo_850_GLT_
6 oktober 2010 · 11 Inlägg

hej hoppas verkligen på att kunna få hjälp.... jag har en 850 glt 95 som jag har bytat motor i till en t5 från en 94:a... har bytat elsystemet i hela motor rummet ner under säkringsdosan till dom 3 kontaktstyckena men nu kommer problemet..... så fort jag slår på tändningen i läge II blir där en svag ginsta hela tiden från tändspolen och sätter jag e kablen i 2:an för att läsa av felkoder och trycker på knappen blir ginstan starkare hmm sen går bara brännslepumpen ibland och spridarna öppnar inte alls hmm hoppas verkligen nån har nått bra tipps på vad det kan vara och var man ska börja leta....

tack på förhand / martin

Marlboroman
6 oktober 2010 · 8 234 Inlägg

Börja med att kolla alla anslutningar på kabelhärvan, inklusive dem på batteriet, kolla så att jordflätorna sitter dom dem ska och så vidare.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Volvo_850_GLT_
6 oktober 2010 · 11 Inlägg

tycker jag har kollat allt sånt men ser inget konstigt sad

Marlboroman
6 oktober 2010 · 8 234 Inlägg

Gå igenom allt en gång till och se till att få bort ärg från jordpunkter och liknande. Kolla även så att huvudreläet och såna saker sitter som dem ska och funkar som dem ska. Man kan få mycket konstiga fenomen om man inte har koll på kablarna som sitter på batteripolerna som sagt. Kolla anslutningarna på generator och startmotorn med. För nåt med inkollingen verkar det ju vara.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Volvo_850_GLT_
6 oktober 2010 · 11 Inlägg

ja jag får nog ta en jävla genom gång till men fått höra att spridarna inte öppnar kan vara en startspärr hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang