Nån som kanske vet va de är för fel..

Link_666
22 november 2006 · 14 Inlägg

min 245a 88 B230F går lite sådär konstigt.. vare sig den är varm lr kall.. ger jag full gas så antingen missar den lr vill inte riktigt.. lika så när jag svänger så börjar den blurra lr missar som bara fan har i prencip kollat allt ska byta soppa filtret under bilen annars vet jag inte va de är.. börjar bli så jävla trött på att nu.. nån som förhoppningsvis kan hjälpa mig kanske??

Drönirettab
22 november 2006 · 21 761 Inlägg

Kolla så att alla tändkablar sitter ordentligt, eftersom den går likadant vid kall och varm motor så kan det tex vara något med tändningen.

FreddeK
22 november 2006 ·

tändning skulle jag också tippa på! Bytt stift på senare tid? hade en mitsu colt som gjorde likadant.....bluddra vid gaspådrag etc men det räckte med nya stift så funka den mumma! Sen kan det ju vara soppan som inte kommer fram:Om du tar en barmätare och kopplar in den i soppasystemet innan motorn och tejpar fast den på rutan så ser du vad trycket blir...ska väl ligga runt tre bar ungefär! spökar dettta så är det förmodligen din soppapump som gett upp. Sen vet jag inte om det sitter en förpump i dn bil men denna kan också strula.

jaja dom erfarenheterna jag har.

Lycka till.

Senast redigerat av Freddeponken (22 november 2006)

Izual
22 november 2006 · 4 571 Inlägg

Om den bluddrar när du svänger tror jag mer på att det är problem med soppan faktiskt.

adde_p airbrush rookie
22 november 2006 · 136 Inlägg

verkar som om soppan med nöd och näppe kommer fram, och när du svänger rinner tillbaka? det enda jag kan komma på... låter som om du borde byta soppapumpen ja,

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Link_666
22 november 2006 · 14 Inlägg

tackar för era svar smile ska byta filtret som sagt.. o pumpen oxå då kanske.. får vi se vad som händer.. kanske stiften oxå..

vw_performance Greve
22 november 2006 · 1 058 Inlägg

kompisen hade samma problem, visserligen på en förgasarmotor, men det var en jordfläta som inte satt ordentligt.. glappade av och an när man svängde..

PoLoud =D
HyperCello
24 november 2006 · 28 Inlägg

Har en kompis som hade liknande problem... Har du tänkt på om detta bara inträffat när du har mindre än halv tank ca. Om det fungerar som det ska när den är fulltankad kan det nog vara "förpumpen" om du nu har en sådan(tror den sitter i eller intill tanken)?...

Alldaglet..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang