4252
Sök

Luftfilterbox - 960

V70D5
199 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Hej hej har en liten fråga jag hoppas på att någon kunning kan svara på,
köpte ett konat filter häromdagen som jag monterade direkt på luftmasse mätarn, men min fråga är den gammla stora luftburken som sitter i kan man ta bort den helt för det går nämligen en koppling undertill med som leder luft någonstans som jag ej vet vart det leder..

tänkte att om jag tar bort självaste burken och kopplar en slang bara så kommer det ju luft dit det skall komma luft men eftersom det var kopplat till original luftfiltret så antar jag att det behöver på något sätt filtreras innan det får gå vidare??

Ursäkta om jag har formulerat mig konstigt men fråga om ni inte förstår, så kan jag försöka förklara lite nogrannare..

Tack på förhand..

Man lever bara en gång

417 Inlägg
29 november 2006
Original luftfilterbox har ett luftintag (via plaströr) från grillen samt ett varmluftsintag (kallstart vinter) från grenröret.
På min bil (965 -96) så tog jag bort hela skiten och ersatte med ett dubbelkonat rakt på. Inga problem med kallstarter, felkoder p.g.a fel på luftmassemätere eller dylikt... bara vrida om nyckeln och köra.

mvh/Jocke

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
29 november 2006
De ska nog fungera bra som du hade tänkt dig. Slangarna du menar är nog ur miljösynpunkt dragna till luftburken.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

V70D5
199 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Okaj tack för era svar..

Man lever bara en gång

Sök