Jag har en Golf CL -90 och har haft problem med att den inte laddat. Fixade en utbytes generator som jag monterat men blev också rekommenderad att byta ut laddningsrelät samtidigt. MEN jag hittar inte var det sitter på bilen. Extremt tacksam för lite assistans till denna mekaniker amatör :-))
Tja det kanske det gör...har ingen aning därav detta inlägg såklart...men har en rep. handbok för bilen och på sprängskissen över generatorn så står bara spänningsregulatorn och kolen utsatta ..inget om laddningsrelä. Blev rekommenderad att köpa ett relä på Biltema- http://www.biltema.se/carparts/carpart_ … emId=65351 men inte mycket nytta om jag inte vet var det jag skall byta ut sitter :-))) INte lätt att vara okunnig men hoppas på alla kloka mekkare som finns på denna sajt :-))
Om det inte finns beskrivet om ett yttre laddningsrelä i rephandboken så finns det antagligen inget sådant heller. Då är det säkert som robininFOCUS skriver, relät sitter inuti generatorn och den har du ju bytt ut. Alltså ska du inte köpa ett laddrelä.