40-70 tals bilar skänkes bort!

E28ve
7 januari 2011 · 79 Inlägg

Hej!

hitta denna sida http://kent.hortlund.se/carbort.htm

Bilar Bortskänkes!


Samtliga följande bilar står i Pennsylvania, USA.
De är GRATIS för den som vill ha en bil att renovera.
Bilarna har alla stått sedan 70-talet och samtliga är följaktligen renoveringsobjekt, men med den fördelen att ingen varit där och skruvat tidigare. Flertalet av fordonen står hos en man som tidigare köpte bilar på löpande band men nu insett att han inte ska bli flera hundra år och därför försöker rensa sina ägor. Den som nu vill ha en bil behöver endast betala frakten och importavgifterna. Lastning, lossning och allt pappersarbete vid förtullning sköter jag om. Om någon nu undrar varför jag gör allt detta så är svaret att jag kan åka snålskjuts med mina egna grejor i containern.
OBS! Jag vill göra detta förtydligande då väldigt många missuppfattar min roll i detta. Det är inte jag som ger bort bilarna utan det är av bilägaren själv ni får bilen. Min roll är endast att jag hjälper er att ta hem bilen i mina containrar och sedan också sköter om allt pappersarbete i samband med förtullningen.

Kent Hortlund

tänkte att detta kan vara något för någon intresserad! dock vet jag ingen om denna kent hortlund men detta kan ju vara något!?

/ Evelina:)

KennethL
7 januari 2011 · 412 Inlägg

sockeers skrev:
Om någon nu undrar varför jag gör allt detta så är svaret att jag kan åka snålskjuts med mina egna grejor i containern.

Låter ju onekligen som en kul grej att ta hem ett objekt mer eller mindre gratis, men risken är ju att man åker dit rejält om dina "grejor" råkar vara ett kilo kokain eller automat vapen. wink

Hade det inte sett ut som att dom skulle rasa ihop om det blåser hårt hade jag lätt gjort det.

135
├┼┼
24 R
twin_cam Smålänning
7 januari 2011 · 7 877 Inlägg

En del ser ju ut som dom är räddningsbara smile

Men hörde nu att det är massa skumkt papperarbete om man ska kunna regga den i sverige, t.ex att man måste ha underskrift från de senaste tre ägarna, någon som vet mer?

Jäkla erbjudande som aldrig kommer igen annars.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
E28ve
7 januari 2011 · 79 Inlägg

twin_cam skrev:
En del ser ju ut som dom är räddningsbara smile

Men hörde nu att det är massa skumkt papperarbete om man ska kunna regga den i sverige, t.ex att man måste ha underskrift från de senaste tre ägarna, någon som vet mer?

Jäkla erbjudande som aldrig kommer igen annars.

Hej=)

låter skumt med underskrift från 3 senaste ägarna? så kan de ju inte var... på en bil kan ju sista 3 ägarna bo i tex. kiruna, skåne och västerås.. då blir jobbigt:P

Bjork_Pagen Scania Euro 6 Trucker
7 januari 2011 · 219 Inlägg

sockeers skrev:

twin_cam skrev:
En del ser ju ut som dom är räddningsbara smile

Men hörde nu att det är massa skumkt papperarbete om man ska kunna regga den i sverige, t.ex att man måste ha underskrift från de senaste tre ägarna, någon som vet mer?

Jäkla erbjudande som aldrig kommer igen annars.

Hej=)

låter skumt med underskrift från 3 senaste ägarna? så kan de ju inte var... på en bil kan ju sista 3 ägarna bo i tex. kiruna, skåne och västerås.. då blir jobbigt:P

Du behöver inga papper på dom 3sista ägarna! Du behöver så gott som inga papper alls när du tar hem ett "renoverings" objekt!

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
ironhead volvoraggare
7 januari 2011 · 4 776 Inlägg

denna kent hortlund är mycket känd inom bilkretsarna och är mycket pålitlig han har sålt mycket hit te sverige osv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
7 januari 2011 · 3 929 Inlägg

Synd att så många var i sånt bedrövligt skick.
Hade dom stått ute i naturen i Californien eller ohio hade dom varit ett 10 gånger bättre objekt sad

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
7 januari 2011 · 1 594 Inlägg

Inget troll med detta och absolut ingen nyhet. Kent Hjortlund har haft detta erbjudande om gratisbilar i närmare 20 år och det är en seriös snubbe.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
E28ve
7 januari 2011 · 79 Inlägg

caromania skrev:

sockeers skrev:

NMI skrev:

eller så menade han att han höll med,,, därför +1 wink

jaaahaa big_smile dessa förkortningar, slang ord osv:P gäller att man hänger med så man inte bli blond förklarad yikes

Livet är hårt, speciellt för oss som är vackra.

håll dig till tråden... wink

big_smile

torpis Forummoderator
7 januari 2011 · 10 575 Inlägg

caromania skrev:

sockeers skrev:

NMI skrev:

eller så menade han att han höll med,,, därför +1 wink

jaaahaa big_smile dessa förkortningar, slang ord osv:P gäller att man hänger med så man inte bli blond förklarad yikes

Livet är hårt, speciellt för oss som är vackra.

likväl måste ni följa reglerna...

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
•Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
•Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
caromania Forummoderator
7 januari 2011 · 9 296 Inlägg

Ja, det är inte bra. Skärpning.

Åter on topic.

Det är ingen nyhet med Kent Hjortlunds erbjudande om gratisbilar. Han har haft det i typ 20 år och det är för övrigt en mycket seriös man som bl a säljer veterandäck.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
9Femma
12 januari 2011 · 342 Inlägg

Varför inte prova "kontakt" på webbsidan www.kent.hortlund.se?

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang