Ingen gnista chrysler stratus !!!

R1C0N1C
12 december 2010 · 24 Inlägg

Hej. Har köpt en chrysler stratus 2.5 v6.  den funkade utmärkt och så. men läckte olja i tråget . så jag o en kompis svetsade det och så sen när vi var klara startade jag bilen körde ner den sen när jag skulle backa ut så dog den och vägrade starta. efter 2 -3 dagar åkte jag förbi för att hämta nycklen och passade då på att prova o starta den. då startade den helt plötsligt. stängde av och så startade körde hem den och dagen efter startade den inte igen. och sen dess har iden inte startat. får ingen gnista.  köpte en fungerande reservdelsbil.  har bytt fördelaren startade inte.... bytt dom två boxarna som sitter vid säkringsdosan... startar inte... NÅGON MED SAMMA PROBLEM ??? blir galen på bil jävlen alltså.   Tacksam för svar.. tongue

Dodge Charger "Heeemi" (2006)
buicksuper
12 december 2010 · 3 Inlägg

Kolla om det är vevaxellägesgivaren - fungerar inte den får du ingen gnista.
Jag tror den sitter på höger sida på sprängkåpan högt upp.

R1C0N1C
12 december 2010 · 24 Inlägg

tackar tackar ska kolla detta smile

Dodge Charger "Heeemi" (2006)
R1C0N1C
13 december 2010 · 24 Inlägg

Hej har nu kollat lite. men är osäker kan någon av dessa vara vevaxel givare ? sitter typ på växellådan sprängkåpan det är ju rätt så trångt men..  säg ngt nummer vilken du tror de kan vara ?    Annars om någon har något mer tips är det välkommet   

http://data.fuskbugg.se/dipdip/____DSC00025.JPG

http://data.fuskbugg.se/dipdip/__DSC00024.JPG

Dodge Charger "Heeemi" (2006)
chryslerstratus
19 december 2010 · 440 Inlägg

Kolla ev. felkoder:

Vrid nyckeln till ON-OFF-ON-OFF-ON (lämna den i ON-position, starta ej bilen) detta måste ske inom loppet av 5 sek!

Läs sedan av motorlampan hur den blinkar i vilket mönster och antal gånger.

Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

R1C0N1C
16 januari 2011 · 24 Inlägg

Tjena har kollat felkoden nu  filmade hur den gick med men vet inte hur man lägger in film osv så skriver så får vi se om du hittar något wink   totalt 13 blink   först 1 blink  sen efter typ 2 sek  2 till blink  sen samma efter en stund 5 blink sen efter en stund 5 blink till sen slutar det.  så 13 totalt och med den följden. hör av om jag måste lägga upp film smile     abs lampan blinkar även 1 gång i början (ifall de kan ha något o göra med de lika bra o skriva det )

Dodge Charger "Heeemi" (2006)
zkipperr
17 januari 2011 · 7 Inlägg

Hade också en stratus för några år sen med samma problem, den kunde bara dö helt plötsligt o vägrade starta igen förrän dan efter, sen kunde den gå ett par veckor tills den dog igen. Jag löste problemet genom att sälja skiten. dom är kända för konstiga elfel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang