S6 reggad som A6

p-nyhlen Quattro - bar å åk
17 januari 2011 · 621 Inlägg

Jag skulle avvakta tills det kommer nått annat iaf.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
RinorGDI
17 januari 2011 · 338 Inlägg

jag håller med om att avvakta för att detta är lite skumt om något...försäkringsbolag gör allt för att inte betala tillbaka ...så att de hitta uppenbara fel på registrering osv kan göra mycket när de gäller ersätning osv...antalet mil och ägare hade gjort att jag hade avstått helt från köpet

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
brk95
17 januari 2011 · 140 Inlägg

hej kolla med folket på nordic audi .com ,dom har pejl på audi smile

p-nyhlen Quattro - bar å åk
17 januari 2011 · 621 Inlägg

brk95 skrev:
hej kolla med folket på nordic audi .com ,dom har pejl på audi smile

Kommer få samma svar av mig där  wink

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

Okej! Ni verkar kunna de här. Men en besiktad bil som körs dagligen, tror ni det kan va så mycket fel? är 28000mil mkt för en sån här bil?

Senast redigerat av Tony_ (17 januari 2011)

Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

här är annonsen för dom som vill se smile

http://www.blocket.se/vasterbotten/Audi … _7&w=3

p-nyhlen Quattro - bar å åk
17 januari 2011 · 621 Inlägg

Tony_ skrev:
Okej! Ni verkar kunna de här. Men en besiktad bil som körs dagligen, tror ni det kan va så mycket fel? är 28000mil mkt för en sån här bil?

Men tanke på att den är reggad fel så kan det bli mycket fel..
Det är ingen ny bil.
Du kan ju se vad du får för samma pengar
http://www.blocket.se/stockholm/Audi_a6 … =7&w=3

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

p-nyhlen skrev:

Tony_ skrev:
Okej! Ni verkar kunna de här. Men en besiktad bil som körs dagligen, tror ni det kan va så mycket fel? är 28000mil mkt för en sån här bil?

Men tanke på att den är reggad fel så kan det bli mycket fel..
Det är ingen ny bil.
Du kan ju se vad du får för samma pengar
http://www.blocket.se/stockholm/Audi_a6 … =7&w=3

Jo ja vet wink Men har varit på jakt efter en s4/s6 med 2.2t ett bra tag nu. Vad tror du är rimligt att betala för den då? smile

p-nyhlen Quattro - bar å åk
17 januari 2011 · 621 Inlägg

Hade gladeligen gett 40k för nån som gått under 20k mil. Problemet med dessa är att många av dom är mycket hårt körda. Det svåra blir då att hitta nån som är snällt behandlat.
En annan nackdel med denna är att den är importad och då finns risken att de fifflat med mataren oxå.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Hade gladeligen gett 40k för nån som gått under 20k mil. Problemet med dessa är att många av dom är mycket hårt körda. Det svåra blir då att hitta nån som är snällt behandlat.
En annan nackdel med denna är att den är importad och då finns risken att de fifflat med mataren oxå.

Jo har läst lite om de där med mätarfiffel. Men t.ex denne, visserligen grymt fräsch i övrigt men ändå över 30000mil och han ska ha 45 för den. Priset på dom är fan riktigt högt sad
http://www.blocket.se/jamtland/Audi_S4_ … _7&w=3

p-nyhlen Quattro - bar å åk
17 januari 2011 · 621 Inlägg

Åt helvete för mycket pengar för en sån!!!!!!

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Åt helvete för mycket pengar för en sån!!!!!!

Tycker ja med sad Får ta mig en riktig funderare amgående s6:an
Tack för all upplysning

Tony_
18 januari 2011 · 68 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Åt helvete för mycket pengar för en sån!!!!!!

Du som verkar kunna audi. Vad är det man ska titta efter på en sån här bil? Alltså vilka som är de känds felen osv.

Mvh Tony

p-nyhlen Quattro - bar å åk
18 januari 2011 · 621 Inlägg

Det är en bra bil. Motor och drivlina brukar det aldrig vara några stora fel på (undantag finns alltid). Många rostar runt skärmkanter och lister tyvärr.
Som sagt det svåra är att hitta en som inte är sönderkörd.
Om du hittar någon så åk och kika finns ju inget som säger att du måste köpa en bil bara för att du åker och kikar på den.
Ju mer info om bilen tidigare ägaren kan visa upp. tex serviepapper och liknande.
Sen om det står att bilen gått 15k mil och ratten och pedalerna m.m är väldigt slita så brukar det tyda på att de gått mer.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
racefan
18 januari 2011 · 1 059 Inlägg

s6 an har inte alls dom problemen med rost som s4an hade, har haft 2 st s6or utan rost

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Tony_
18 januari 2011 · 68 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Det är en bra bil. Motor och drivlina brukar det aldrig vara några stora fel på (undantag finns alltid). Många rostar runt skärmkanter och lister tyvärr.
Som sagt det svåra är att hitta en som inte är sönderkörd.
Om du hittar någon så åk och kika finns ju inget som säger att du måste köpa en bil bara för att du åker och kikar på den.
Ju mer info om bilen tidigare ägaren kan visa upp. tex serviepapper och liknande.
Sen om det står att bilen gått 15k mil och ratten och pedalerna m.m är väldigt slita så brukar det tyda på att de gått mer.

Tack återigen! Min bror skulle mest troligt fara å kika på den åt mig imorgon och då kanske köpa den. Dock är det ca 20 mil härifrån till skellefteå. Men om allt som han sagt över telefonen stämmer och inget är trasig eller att det finns rost så kan det nog bli affär. Killen lät ärlig och skicka en massa bilder men man vet ju aldrig.
Anledningen att jag är så sugen på just denna bil är att den andra bilen jag har tittat på är en 92:as S4 utan sommardäck och med ufo bromsar för 30000. Tycker själv att s6:an låter som ett bättre köp.

te_wik Forummoderator
18 januari 2011 · 12 813 Inlägg
Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Tony_
18 januari 2011 · 68 Inlägg

te_wik skrev:
Bra att läsa:
http://nordicaudi.com/index.php?url=ark … p&var=


Mvh Tommy

Tackar! Grymt bra info, kommer hjälpa enormt.

Mvh Tony

Andromeda Rumpmas
18 januari 2011 · 3 860 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Jag måste säg att jag tycker det va ganska dyrt med tanke på hur långt den gått.
Med erfarenhet så skulle jag tänka iaf ett varv extra med tanke på att den är reggad som en A6. Säg att du råkar smälla den och försäkringsbolagen börjar kika lite på ärendet, och finner att det egentligen är en S6.
Då är risken att de bedömer att du vilselett dom, och då får du inte ett öre och då får du inte bara stå för din bil utan ev oxå den du smällt med...

Vadå, så man ska förväntas veta exakt vad försäkringspremien bör ligga på för en Audi S4 -95 på respektive bolag? Premierna är ju så höga oavsett bil att man känner sig lurad i alla fall smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
18 januari 2011 · 3 860 Inlägg

Tony_ skrev:
här är annonsen för dom som vill se smile

http://www.blocket.se/vasterbotten/Audi … _7&w=3

Sjyssta bilder, han måste verkligen vilja ha den såld roll

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang