Turbo kkk27 original grenrör? behöver tips och tricks, B230

Winternight
24 januari 2011 · 63 Inlägg

Hejsan, Jo nu är det så att jag har blivit småtrött på att alla turboar jag ringer på är sålda, har ringt konstant i 2dygn,

Vill köpa en Hx35 eller liknande har ni någon? Gärna med grenrör då jag måste byta det för mitt original suger (740 turbo grenrör)

Jo det ligger till så att jag har en annan tråd men i den får jag inge svar av folk kanske för att de är andra frågor gentemot denna,

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p2591153

där är den iaf, skriv gärna i den!

Jo men frågan jag skulle komma till är att jag kom på att en här i byn (malung) har en 940 som gått 10or på strippen , då ringde jag till han å ville köpa turbo + grenrör och WG,  då ska han ha ca 5000 för det , de är en kkk27 turbo, Men Original 940grenrör! Är det bra? det är påsvetsat rör för extern Wg, Turbon är lite specialbyggd med garret avgashus, ingen aning om modell, Men frågan är ju om det är bra att ha original grenröret? Blir det inte högt mottryck då? Eller är jag ute och cyklar,
Hade det varit ett annat grenrör hade jag slagit till direkt men nu när det är original blev jag fundersam?

Tacksam för alla svar!

Mvh

morken91
24 januari 2011 · 3 Inlägg

köp det och få tag på ett grenrör du får ju bara je 5000 för turbo och wsg

Volvo 245 "bmw526" (1992)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
24 januari 2011 · 3 180 Inlägg

originalgrenröret är ju inte optimalt,  men det beror ju på effektmålet du har? har själv kört med både kkk27 och hx35 på originalgrenrör och ca 350 hk. 940 grenröret då.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Winternight
24 januari 2011 · 63 Inlägg

NITROUS skrev:
originalgrenröret är ju inte optimalt,  men det beror ju på effektmålet du har? har själv kört med både kkk27 och hx35 på originalgrenrör och ca 350 hk. 940 grenröret då.

okejokej, Jo jag har orginal fast nyrenoverad botten än sålänge så får max ha 350 än.. Så tänkte landa runt 320 nånting, Ska väl mappa ihop grejjerna? Vart mappar man volvo bäst? Har ju Chippade boxar men dom e ju inte speciellt optimala för såna grejer,,
Tänkt mig ett laddtryck under 1bar? då borde de bli dom hästarna va? om du läser i tråden jag länkade tidigare så ser du övrig setup smile


Morken91 tror du det? är dom så dyra?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
24 januari 2011 · 3 180 Inlägg

försök få tag i någon som har anpassade chip, annars är u ett eftermarknadssprut önskvärt.

vettig mappning, bra kam samt ett bra runtomkringjobb och turbo borde inte ha några problem att ge över 300 hk vid 1 bar ladd.

kan ha en holset HX35 (ingen kina)till salu möjligtvis, samt WG

Senast redigerat av NITROUS (24 januari 2011)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Winternight
24 januari 2011 · 63 Inlägg

NITROUS skrev:
försök få tag i någon som har anpassade chip, annars är u ett eftermarknadssprut önskvärt.

vettig mappning, bra kam samt ett bra runtomkringjobb och turbo borde inte ha några problem att ge över 300 hk vid 1 bar ladd.

kan ha en holset HX35 (ingen kina)till salu möjligtvis, samt WG

Jo har funderat på eftermarknadssprut med tkr ite de behövs för dom futtiga 300+ de här hamnar på, Väntar tills jag har råd med Nira, Eftersom Ms är rena lotteriet säger en som åker med de :p heh,

va ska man ha för kam?

Va ska du ha för den? Vill gärna ha med grenrör då jag MÅSTE köpa ett sådant..

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
24 januari 2011 · 3 180 Inlägg

kam beror helt på budget, men enem har fina turbokammar exempelvis, annars kan man köra exempelvis volvos V eller VX3. grenrör och sprut har jag med, men grenröret är till en BMW sexa wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Winternight
24 januari 2011 · 63 Inlägg

NITROUS skrev:
kam beror helt på budget, men enem har fina turbokammar exempelvis, annars kan man köra exempelvis volvos V eller VX3. grenrör och sprut har jag med, men grenröret är till en BMW sexa wink

Ska kolla lite på enem smile Jag har en V-kam nu. Jaha, Men jag köper nog den här kkk27 om inte du har nå superpris på hx35an smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang