kostar lackering?

danneda740 Lastbilschaufför
10 januari 2011 · 213 Inlägg

Jag vet inte vart ni lackerar. Man brukar inte få demontera ner själv om jobbet skall vara vitt eftersom firmorna vill ha ut bilen oskadd så de ej får klagomål. En standardlackering kostar ca 25 med demontering. Om du då ska ha specialeffekter eller metallic så kostar det ca 45 med jobb. Väldigt dyra ställen ni lackerar på. :S

En rostfri bil är en bra bil! :)
Ruggas
10 januari 2011 · 82 Inlägg

vilken är den billigaste raka blanka färgen?

Pontiac Firebird trans am "Project Bandit" (2001)
danneda740 Lastbilschaufför
10 januari 2011 · 213 Inlägg

Det blir ju alltså färg utan klarlack och metallic. Med demontering, underarbete, slipgrund och efterpollering skulle jag tippa på 20. Men utan tvekan under 10 om du gör jobbet svart smile

En rostfri bil är en bra bil! :)
evilaudio
10 januari 2011 · 16 195 Inlägg

danneda740 skrev:
Det blir ju alltså färg utan klarlack och metallic. Med demontering, underarbete, slipgrund och efterpollering skulle jag tippa på 20. Men utan tvekan under 10 om du gör jobbet svart smile

20 tusen för allt de??   

den firman skulle ja vilja veta hur dom går runt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Noxxer
10 januari 2011 · 1 482 Inlägg

Eftersom det handlar om totalt färgbyte så landar du nog över 50 000kr på dom flesta lackfirmor.

BLT Service
Theracords Music Label
granadadr
11 januari 2011 · 7 289 Inlägg

danneda740 skrev:
Jag vet inte vart ni lackerar. Man brukar inte få demontera ner själv om jobbet skall vara vitt eftersom firmorna vill ha ut bilen oskadd så de ej får klagomål. En standardlackering kostar ca 25 med demontering. Om du då ska ha specialeffekter eller metallic så kostar det ca 45 med jobb. Väldigt dyra ställen ni lackerar på. :S

jag å flera med mig har då alltid demonterat å monterat själva,, olika firmor,,

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
danneda740 Lastbilschaufför
11 januari 2011 · 213 Inlägg

Hur dom går runt? Herre gud. lack som är metallic kostar inte mer än 4 papp totalt att köpa in. Och det är med allt material. Tror allt att firman går + med 16000.

evilaudio skrev:

danneda740 skrev:
Det blir ju alltså färg utan klarlack och metallic. Med demontering, underarbete, slipgrund och efterpollering skulle jag tippa på 20. Men utan tvekan under 10 om du gör jobbet svart smile

20 tusen för allt de??   

den firman skulle ja vilja veta hur dom går runt.

En rostfri bil är en bra bil! :)
racefan
11 januari 2011 · 1 059 Inlägg

haha oki du verkar ju veta och din lackerare måste ju va fullbokad i flera år med dom priserna på hellack.
vitt skattat momsat på papper då självklart.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
danneda740 Lastbilschaufför
11 januari 2011 · 213 Inlägg

Lustigt att jag fick det då wink

En rostfri bil är en bra bil! :)
Noxxer
11 januari 2011 · 1 482 Inlägg

danneda740 skrev:
Hur dom går runt? Herre gud. lack som är metallic kostar inte mer än 4 papp totalt att köpa in. Och det är med allt material. Tror allt att firman går + med 16000.

evilaudio skrev:

danneda740 skrev:
Det blir ju alltså färg utan klarlack och metallic. Med demontering, underarbete, slipgrund och efterpollering skulle jag tippa på 20. Men utan tvekan under 10 om du gör jobbet svart smile

20 tusen för allt de??   

den firman skulle ja vilja veta hur dom går runt.

Har man ingen lokalhyra, inga anställda och inga kostnader alls så går man runt. Firman jag är på ibland ligger mellan 65-100 000kr i månaden i bara utgifter på löner, lokalhyra, upvärmning, maskinservice osv.

Så tar man 20 000kr för en hellackering och har anställda och vill göra det vitt står man med max 2000kr över i ren vinst samt ett dåligt jobb på bilen då man inte kan offra för många mantimmar på jobbet.
Kostar ju ca 800-1800kr / h att ha någon att jobba på bilen.

BLT Service
Theracords Music Label
triplesixer
11 januari 2011 · 325 Inlägg

otacksamt att va billackerare haha alltid för dyrt,

Richtenb
27 januari 2011 · 1 365 Inlägg

Jag gav mig in på att testa att lackera själv och jag förstår nu att det kostar minst 20 000 svart att få en bil i bra skick. Det går åt minst 3 liter grundfärg till en amerikanare och säkert 4 liter baslack och klarlack sen ska du slipa 3 skikt efter grunden om du vill ha det perfekt.

Nu ska vi se... 25000 betalar jag svart.. och jag känner fan  att det är en ok kostnad efter att ha fattat hur mycket jobb det är. Lackera metallic är så jävla svårt. slipa perfekt är så jävla svårt. grunda jämt är så jävla svårt, allt är så jävla dyrt. 6000 my ass.. 20 000 minst.. annars testa att lacka själv så förstår ni som inte är lackerare och just det.. ni behöver perfekt belysningen en svindyr gasmask eller 750 fläktar om ni inte vill få astmaproblem. Lackerar ni vattenbaserat behöver ni en spruta som kostar 4000 och en kompressor med mer hk än en bil. sen behöver ni hellst 3 sprutor också. en för grund, en för basfärg och en för klarlack.

Gå inte på niten att betala 12 000 kr om ni inte känner personen.. lacken kommer falla av runt kanterna efter max 2 år. men den ser säkert bra ut just då.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang