Har lite problem med att så fort man sätter på tändningen så går kylfläkten oavsett om bilen är varm eller kall. Har läst lite om att det kan vara fel på termokontakten i kylaren? Vissa skriver också att det kan vara fel på reläet till kylfläkten? Har dock hört att det klickade/rasslade i instrumentbrädan när bilen blev varm innan detta fel kom. Någon som har haft samma problem som kan bekräfta om det är reläet eller termokontakten?
du borde ju höra relät slå till när den går igång annars brukar dom vara bra på att fastna när dom blir gammla och slitna, pröva knacka på relät eller mät de annars kan du mäta resistansen på termokontakten på kylaren
du borde ju höra relät slå till när den går igång annars brukar dom vara bra på att fastna när dom blir gammla och slitna, pröva knacka på relät eller mät de annars kan du mäta resistansen på termokontakten på kylaren
Tack för tipset emil men fläkten sätts igång så fort ja sätter på tändningen, får ta och kolla reläet imorgon
lugnt men då har nog reläet bara fastnat knacka lite på de och se om fläkten stannar annars får du mäta på de eller öppna upp de och kolla sen kan du få ett nytt av mig om de va felet
Har lite problem med att så fort man sätter på tändningen så går kylfläkten oavsett om bilen är varm eller kall. Har läst lite om att det kan vara fel på termokontakten i kylaren? Vissa skriver också att det kan vara fel på reläet till kylfläkten? Har dock hört att det klickade/rasslade i instrumentbrädan när bilen blev varm innan detta fel kom. Någon som har haft samma problem som kan bekräfta om det är reläet eller termokontakten?
va så på min audi 90 med, men jag gjorde som så att jag tog bort första steg1 relät och då slutade den snurra, så just nu kör jag bara på fullfart då när vattnet börjar på rulla upp mot 95grader. tänkte ifall du inte får de att funka ändå, så kan du göra som jag gjorde.
Har lite problem med att så fort man sätter på tändningen så går kylfläkten oavsett om bilen är varm eller kall. Har läst lite om att det kan vara fel på termokontakten i kylaren? Vissa skriver också att det kan vara fel på reläet till kylfläkten? Har dock hört att det klickade/rasslade i instrumentbrädan när bilen blev varm innan detta fel kom. Någon som har haft samma problem som kan bekräfta om det är reläet eller termokontakten?
va så på min audi 90 med, men jag gjorde som så att jag tog bort första steg1 relät och då slutade den snurra, så just nu kör jag bara på fullfart då när vattnet börjar på rulla upp mot 95grader. tänkte ifall du inte får de att funka ändå, så kan du göra som jag gjorde.
Okej, provade att ta bort det gråa reläet med nummer 214 tror jag och då slutade den att snurra, men jag tror nog att det kan vara termokontakten
Har lite problem med att så fort man sätter på tändningen så går kylfläkten oavsett om bilen är varm eller kall. Har läst lite om att det kan vara fel på termokontakten i kylaren? Vissa skriver också att det kan vara fel på reläet till kylfläkten? Har dock hört att det klickade/rasslade i instrumentbrädan när bilen blev varm innan detta fel kom. Någon som har haft samma problem som kan bekräfta om det är reläet eller termokontakten?
va så på min audi 90 med, men jag gjorde som så att jag tog bort första steg1 relät och då slutade den snurra, så just nu kör jag bara på fullfart då när vattnet börjar på rulla upp mot 95grader. tänkte ifall du inte får de att funka ändå, så kan du göra som jag gjorde.
Okej, provade att ta bort det gråa reläet med nummer 214 tror jag och då slutade den att snurra, men jag tror nog att det kan vara termokontakten
okej okej gråa relä med 214 är relät till insprutet i min bil, fast skiljer väl från bil säkert. jo kan nog säkert vara de också