2244
Sök

Opel omega motor i rekord

140 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
tjena, är det någon som vet om opel omega 3000 motor passar någorlunda rakt i en opel rekord coupe 1969?
tack på förhand! smile

612 Inlägg
20 februari 2011
Diskuterade något liknande för några år sedan, snackades om oljetrågsbyte och sånt (oljan framför vs. bakom framvagnsbalken?). Annars är ju Omegans raka sexa ett modernare syskon till raksexan som satt i Commodore, alltså samma karosstyp som du har.

140 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
G-sson skrev:
Diskuterade något liknande för några år sedan, snackades om oljetrågsbyte och sånt (oljan framför vs. bakom framvagnsbalken?). Annars är ju Omegans raka sexa ett modernare syskon till raksexan som satt i Commodore, alltså samma karosstyp som du har.

så 6an ska passa rakt ner? oljetråget kan man ju bygga om om det nu är så smile

252 Inlägg
20 februari 2011
Problemet är att du kommer inte i genom besiktningen med 4 bultade axlar Sprint eller commandor axlar med 5 bultadé axlar. Mycket roligare med GM,s 262,a från 75-76. Och av någon anledning så har 350 fått prefix nummret från 262,an ofta på 80 talet. På den tiden Hade Holden commandor V8 or. Orginal motorfästen från GM till v8 SB :-) Admiral ventilkåpor och luftburk.  Kul att det finns rekord kvar!!!

140 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
tekniknissen- skrev:
Problemet är att du kommer inte i genom besiktningen med 4 bultade axlar Sprint eller commandor axlar med 5 bultadé axlar. Mycket roligare med GM,s 262,a från 75-76. Och av någon anledning så har 350 fått prefix nummret från 262,an ofta på 80 talet. På den tiden Hade Holden commandor V8 or. Orginal motorfästen från GM till v8 SB :-) Admiral ventilkåpor och luftburk.  Kul att det finns rekord kvar!!!

jo jag har tänkt på besiktningen jag med. men då skulle man ha en besiknings motor sen byter man motor, det är ju 2 år mellan besiktningarna. annars ta en gsi 4a, då skulle dom kanske inte märka något roll

252 Inlägg
20 februari 2011
Jag har för mig att Omega motorn passade men man fick ta sumpen och pickup en från 2,5 eller 2,8 liters 6,an Om jag inte misminer mig så passade rekord motorfäste på 6,ans block Det ända som man fick ändra på var kylarfästena så den hamnade längre fram. Men det var 25 år sen jag pillade med opel av den modellen big_smile Men som sakt det var ett tag sen tongue

140 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
okej, får kika lite mer på det smile tack så mycket! smile

Sök