18-åring blev av med körkortet efter 30 minuter :D

chrizz Administratör
17 december 2006 · 11 783 Inlägg

Buzted skrev:

MeloveGolf skrev:

Buzted skrev:
hahaha...Dom blå-vita asen tog hand om min lapp efter en och en halv månad...Långt ifrån en halvtimma men jävligt iriterande ändå...Tur att det inte var nu när den nya grisiga regeringen var på plats iaf...Klarade mig med 2000 i böter och ta om körkortet=)

nya grisiga? det var dom gammla grisiga som höjde bötesbeloppen.....och utan dom blå-vita asen hade du kanske frontat med ett ratfyllo eller nån 14 åring som tror han är kung på att köra....

hmmm...Om inte jag sovit i ett halvår och bara drömt dethär så var det när dom äckliga moderaterna kom till som nästan alla bötesbelopp höjdes till det dubbla

Hörredudu, de nya bötesbeloppen har inget med regeringsskiftet att göra, det hade ändrats oavsett valutgången.

Sen tycker jag inte att vi gör detta till en politisk tråd. Killen körde för fort, han bröt mot lagen helt enkelt... smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Fredrik.Gustavsson
17 december 2006 · 2 123 Inlägg

Jag lägger mig inte i politiskt grejer eftersom jag inte kan så mkt men folk ska läsa på innan man pratar.
Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven utan att ha skitit.

chrizz Administratör
17 december 2006 · 11 783 Inlägg

Vidare politiska diskussioner undanbedes! Det är off topic i den här tråden!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
GrebyAxel
17 december 2006 · 524 Inlägg

Buzted skrev:

maniac2 skrev:
Buzted: är du helt jävla blåst? Varför ska man straffa framgång? Att de som tjänat bra tidigare fått betala förmögenhetsskatt är helt sjukt! Inte konstigt att det fifflas så mkt som det görs.

Död åt moderater...punkt slut.Framgång kan jag ju långt ifrån hålla med om

Moget skrivet,,, e du typ 12 eller?

Miklen
17 december 2006 ·

Låsning av tråd kanske e på sin tid ????

Nitroo Köttare
17 december 2006 · 203 Inlägg

Miklen skrev:
Låsning av tråd kanske e på sin tid ????

Det verkar som det, respektera admin nu...

vaughn
17 december 2006 · 674 Inlägg

15 min har jag hört att en blev av det på...
finns säkert nån på bara 5min

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
tane85
17 december 2006 · 14 Inlägg

en kompis till mej vart stoppad av polisen. han sa yes nu får jag äntligen visa mitt kör kort sa till polisen och polisen det blir nog sissta gåndgen också. va  tänkte han. men då hade dom ståt i skogen och tagit laser och han hade inte set dom det vart 140 på 70 vägtongue

Senast redigerat av tane85 (17 december 2006)

GurraG INGET ANNAT!!
17 december 2006 · 1 725 Inlägg

tycker synd om grabben men han får ändå skylla sej själv

Founder
17 december 2006 · 1 414 Inlägg

Fanns en kille i Grästorp några mil norr om Trollhättan som blev av med sitt körkort efter ca en timme, då tog dom honom i över 200 på 90 väg... helt säker på att hans pappa va enormt stolt över sin grabb när polisen kommer hem med honom...

känner polisen som tog honom big_smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
twin_cam Smålänning
17 december 2006 · 7 877 Inlägg

Tycker synd om killen, men samtidigt får han skylla sig själv. Köra för fort är inget man gör första månaden.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
axmark Bussförare
17 december 2006 · 97 Inlägg

Kan man inte tänka sig bättre för så kanske man inte skall ha körkort, tycker att han får skylla sig själv.

Jag är inte full, jag är beautiful
HoKkee
17 december 2006 · 845 Inlägg

haha ja är man inte smartare än att köra så fort som möjligt så får man skylla sig själv.. tongue debevisar juh bara att man inte har någe vett innan för pannbenet, om man kör förfort på vägarna direkt efter man tagit kortet.

va som en kille här uppe.
han hade uppkörning. klarade den kanon bra så kommerdom in påparkeringen när han ska pparkera bilen då gasar hann upp och drarkryckan och mja där revs prottokollet ;D haha fyfan. han blev så satans lycklig åshan drog en sladd:P
de tyckte intekörskolelärarn om big_smile

MeloveGolf Vw trimmare
17 december 2006 · 2 995 Inlägg

öhh jo ja jag klarade inte uppkörningen och dom hade inte fler tider förräns om tidigast 2 år smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Galad8
17 december 2006 · 1 997 Inlägg

va som en kille här uppe.
han hade uppkörning. klarade den kanon bra så kommerdom in påparkeringen när han ska pparkera bilen då gasar hann upp och drarkryckan och mja där revs prottokollet ;D haha fyfan. han blev så satans lycklig åshan drog en sladd:P
de tyckte intekörskolelärarn om big_smile

Haha den var bra ^^

decib3L Körv
17 december 2006 · 3 535 Inlägg

MeloveGolf skrev:
öhh jo ja jag klarade inte uppkörningen och dom hade inte fler tider förräns om tidigast 2 år smile

Då åker man till någon annan stad och kör upp? :p

Truckdriving Man
Intel
17 december 2006 · 130 Inlägg

Dumt huvud får kortet lida!

Kristian_L
17 december 2006 · 1 893 Inlägg

Där rök bara kortet och stoltheten.
När jag tog kortet, så var det en kille som tagit sin A-behörighet veckan innan, far hans hade kört dit med grabbens nya 1000cc, killen klarade lappen, sätter sig på hojen, drar från uppkörnings området. Runt hörnet drar han upp i 200+, det kommer en bil från höger, han har ingen chans. Tack och godnatt!

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
tibbe Låt aldrig bilen stå still..
17 december 2006 · 112 Inlägg

Hehe ja så kan det då när man är kåt på att gasa..

Var inte FÖR optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang