Fixa Abs till en bil som inte har abs från början ???

zortep
13 december 2006 · 911 Inlägg

Tjena,
Blev lite sugen på en Honda crx men vad jag förstått av info om bilen så har inte Crx.an någon Abs !  JAg undrar nu om det går att koppla in ett Bromssystem med ABS till bilen och i så fall ,hur mkt skulle det kosta på ett ungefär ?
tackar för svar !

pic up the phone, wazzzaaa
scirocco8v
13 december 2006 · 51 Inlägg

varför ska du ha abs?

zortep
13 december 2006 · 911 Inlägg

scirocco8v skrev:
varför ska du ha abs?

Man vill ju ha lite nymodigheter i systemet tongue haha ! nej då, men det är nått jag alltid har kört med ! orkar inte anpassa mig till nått utan abs ! kanske inte är så stor skillnad men det är iaf en extra säkerhet när det är rejält halt ute !

pic up the phone, wazzzaaa
john86 lastbilsmekaniker
17 december 2006 · 1 Inlägg

det krånglar bara.... men dyrt blir det nog om det går varje givare 4 alternativt 3 ska ha en krans att gå imot på vissa bilar är det inbyggt i hjul lagret andra i själva huset sen ny bromcylinder sen behövs det nog en data box också. men om du är jävlig kanske du får ihop det, då kommer jag att buga mej djupt /john

har man försökt har man gjort nåt om det nu inte gick så bra så har man kanske haft kul på kuppen!!!!! alternativt lärt sig nåt!!!!
Stefan Varberg Supraman
17 december 2006 · 2 300 Inlägg

Det kommer att bli dyrt och krångligt men om du lyckas så hatten av.

jag ser ingen anledning att backa från ett bilköp bara för att bilen inte har abs.
Att köra utan abs är en vanesak.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
zortep
17 december 2006 · 911 Inlägg

okej ! mjoo, d verkar lite krångligt,
jag får väl köpa den och se hur d e smile annars e d ju bara å köpa en ny bil hehe ! smile
tackar för era svar !

pic up the phone, wazzzaaa
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang