tjena, är det någon som vet måttet på en omega rak 6a? har letat som en tok, men hittar inte.... vill alltså ha måttet på längden av motorn, lägg en tumstock uppe på kapsylen och ta ett "ungefär mått" väldigt tacksam för hjälp! mvh
Om det hjälper så är 3,0 och 2,8 2,5 lika i block och topp det ända som skiljer är sumpen. Även lotus motorn har samma block men 24 v topp. Så motorerna har samma mått.
okej! ja det var bra info! för jag ska kolla om omega motorn passar ner i min rekord. vet att jag kanske måste kapa lite i torpeden eller flytta fram kylaren, men hade varit bra med ett mått så jag kan kolla lite innan jag köper motor!
Nej du har en lägre kylare på comodoren Jag har för mig att du ska ha kylarfäste så du kan flytta fram en lägre kylare. Jag är osäker men har för mig att comondor lådan var något kortare i kopplings kåpan ?? Eller det var Ford Granada???! Som sagt det var et bra tag sen. Men motorerna är jag säker på. Men hur långt har du mellan torped vägg och motorn nu?
Nej du har en lägre kylare på comodoren Jag har för mig att du ska ha kylarfäste så du kan flytta fram en lägre kylare. Jag är osäker men har för mig att comondor lådan var något kortare i kopplings kåpan ?? Eller det var Ford Granada???! Som sagt det var et bra tag sen. Men motorerna är jag säker på. Men hur långt har du mellan torped vägg och motorn nu?
okej! vet inte kan kolla upp det, men mellan kylaren och torpeden var det 750 mm tror jag!
Då ska vi se! Motorn från bak kant (sprängkåpan) är 800 mm lång och 50mm yteligare för fläkten. Höjd mätt vid samma linje som motorfäste från sumpen högsta del 600mm Motorfästena 350mm från bak kant. Ser lika dant ut på 4cyl 1900 sumpen går ner 100mm och börjar vid 380 mm från bak kant.
Då ska vi se! Motorn från bak kant (sprängkåpan) är 800 mm lång och 50mm yteligare för fläkten. Höjd mätt vid samma linje som motorfäste från sumpen högsta del 600mm Motorfästena 350mm från bak kant. Ser lika dant ut på 4cyl 1900 sumpen går ner 100mm och börjar vid 380 mm från bak kant.
okej! mycket tacksam! ska gå ut och mäta lite på opeln i morgon!