funderar på kompressor i min golf III 1.8 -93

krippeboy
24 september 2006 · 82 Inlägg

tjena!
funderar på att kompressor konvertera min golf III 1.8 -93
såg här ngnstans en som gjort d. och nu undrar jag vad jag behöver och
så för att det ska funka. vill bara få lite mer kräm i bilen inget övermäktigt.
saknar känslan vid gaspådrag som när man kör turbo.
tänkte isf på en kompressor grån g60/corrado?

Tack på förhand!
Krippe

krippeboy
24 september 2006 · 82 Inlägg

ingen som vet?

The_Dude
26 september 2006 · 550 Inlägg

Det blir biligare att köpa en G60 å bygga på. ADZ motorn är inte lätt att öka effekten i. Min polare har köpt ett komplett G-lader kit från skoten och överladdar en 2E motor. Men det var fan inte gratis och det krävdes en hel del modifiering. Man måste veta exakt vad man gör annars är det inte ens lönt att börja.

Owzer Rallykalle och kabeltattare
26 september 2006 · 422 Inlägg

Jag tänkte överladda min lilla 1.6:a, mest på skoj, men efter att ha tänkt lite så är det både smidigare och billigare(?) att köpta en komplett G60 motor och dunka i, sen får du fixa en annan kompressor då Gladern kan vara svår att få tag på.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
krippeboy
28 september 2006 · 82 Inlägg

ok.. vad e d som skiljer sig på adz motorn som gör den så svår o trimma?? vad står adz för?
vad skulle hända om jag monterade en kompressor endå? d borde väll ge lite iaf? såg att en snubbe sergio hade konverterat sin vento med en kompressor som skulle ge ca 30 % ökning? tror att han hade samma motor som jag. såg ut så iaf..

Kroel
22 december 2006 · 48 Inlägg

ska  du måste kompsänka den det gör du lättast med andra kolvar etc vill du göra budget sänkning så kan man alltid sätta en extra topppackning men det e inte att rekomendera

///American Muscle\\\
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang