3655
Sök

Starkare generator S70.

CREW FTR
435 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Hej

Jag har fixat lite ljud i min S70r och nu behöver ja mer ström!

batteriet är nytt så funderar på att fixa en större generator som orkar ladda mer! just nu är de 100A i den som sitter i men de räcker inte som de e nu! hur stor finns de som passar rakt på (helst)

har även funderingar kring Nivåmat.

idag har ja öhlins runt om på bilen och den är vääldigt tung i bak nu så den grymt låg nu.
tänkte då skaffa mig nivå reglering på den, vad är de som behövs för de? svårt? vart kan ja hitta de som passar.

ber om ursäkt om tråden hamna fel...

FUCKTARD RACING CREW

930 Inlägg
6 april 2011
Tungt billjud och Öhlinare? Känns inte det lite pytti panna?
Tung bil och väghållning är väl inte direkt rätt väg att gå.

Plockar du i och ur ljudet ofta? Alltså varierar vikten från dag till dag?
Om inte så köper du rätt fjädrar så blir det bra sen. Finns ingen anledning att byga automatik om belastningen ständigt är lika.

Mats

CREW FTR
435 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
köpte bilen med öhlins dempare, lagt in ljudet efter o det vart lite väl tungt:P hehe..

ljudet är kmr inte flyttas runt men däremot baksätes sittare kmr man ha då o då! vad ska man göra för att få den lite vikt starkare då?tongue

FUCKTARD RACING CREW

930 Inlägg
6 april 2011
cruel88 skrev:
köpte bilen med öhlins dempare, lagt in ljudet efter o det vart lite väl tungt:P hehe..

ljudet är kmr inte flyttas runt men däremot baksätes sittare kmr man ha då o då! vad ska man göra för att få den lite vikt starkare då?tongue

En fjäder med högre fjäderkonstant! Det räcker inte att höja fjädern, det är inte samma sak som att byta till en hårdare fjäder. Det kommer att bli stor skillnad. Ett billigt alternativ!

Mats

CREW FTR
435 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
nån fjäder att rek?? just nu sitter de sänknings sats på den! har kapade biltema fjädrar som är förstärkta men dom ramlar av när man hissar upp den! o det gillar ju inte bes!

FUCKTARD RACING CREW

Sök