Volvo S40 T4 bluddrar när den är varm och sen dör

Borntobewild
4 april 2011 · 131 Inlägg

Har en s40 som startar och går hur bra som helst på morgonen när jag ska åka iväg, men sen när den har gått upp i tempratur och jag ska gasa på så bluddrar den bara och saktar ner, men om jag lättar på gasen och håller bara lite lite gas så går den som den ska men så fort jag gasar till så vill den bara dö av och ibland dör den och vill inte starta, men väntar man cirka 10-15min tills den blivit lite kallare så startar den och går som den ska men så fort den blir varm igen så är det kört. undrar om någon haft något liknade fel eller vet vad det kan vara har testat bytt tändspolar och ingen verkan...

aydeen
4 april 2011 · 175 Inlägg

Börja titta så alla slangar är hela och inte spruckna, titta så de inte är skit i spjället, kolla tändstiftens skick... jaa, gör en kontroll i motorrummet o se så allt ser ut som de ska osv.. förmodar att du redan har gjort det iofs.

Borntobewild
4 april 2011 · 131 Inlägg

aydeen skrev:
Börja titta så alla slangar är hela och inte spruckna, titta så de inte är skit i spjället, kolla tändstiftens skick... jaa, gör en kontroll i motorrummet o se så allt ser ut som de ska osv.. förmodar att du redan har gjort det iofs.

Yes bytt alla tändstift oxå och kollat slangar..

HermanTheHorror
7 april 2011 · 101 Inlägg

Kallstarten eller nåt sånt kanske?

Varvstopp?
BMW 525i (1989)
yoppe
7 april 2011 · 388 Inlägg

Tändspole som är kass.....

HermanTheHorror
7 april 2011 · 101 Inlägg

yoppe skrev:
Tändspole som är kass.....

Han har testat det redan. wink

Varvstopp?
BMW 525i (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang