4394
Sök

Volvo 855 immobilizing problem.

Bäst
250 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Hejsan, har en Volvo 855 T5 (2.0) -96.
Det sitter ett eftermonterat larm i bilen och sen original immobilizing larmet. Stryboxen blev snodd för förra ägern och sen dess funkar inga larm...
Jag plockade ur batteriet ur bilen för att ladda det, efter det så har jag inte fått igång bilen alls...
Förra ägeren tipsade mig om att byta relä 210-211 (kombinerade) mot en singel 210 larm relä.
Inget resultat.
Så jag tror att orignal immobilizing ligger på... Soppa pumpen får inge spänning men allt fungerar, säkring, relä, hallgivare etc.

Så min fråga är om man kan antingen resetta larmet, eller kopplar förbi det?
Blir skogstokig när skiten inte ska funka och jag har slut på lösningar... Vill inte lämna in den och få en saftig räkning när jag ägt bilen i 2 veckor..

Tacksam för svar, MVH smile

Burna bör man annars dör man!

546 Inlägg
2 januari 2011
vad heter larmet som är eftermonterat? och det andra är det volvo orginal larm?
Senast redigerat av ante123 (2 januari 2011)

Bäst
250 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Det eftermonterade larmet kan jag tyvär inte i huvet, kan kolla det...
Japp det andra är original och jag tror att det är boven i det hela inte det eftermonterade larmet!

MVH

Bäst
250 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
EDIT: Det är inte pinnen.

1 008 Inlägg
2 januari 2011
Hosta upp ett par bilder så blir det enklare att hjälpa..
vad jag vet så finns två original alternativ för immobilisern..  "pinnen"  eller transponder ingjuten nyckeln med antennring runt tändlåset, styrenhet som kommunicerar med motorstyrboxen.
Den sistnämda är standard på de sista årsmodellerna på 850 samt v70 mfl.
Den immon stänger av spridarna, alltså pumpen påverkas ej.

Volvoguard-larmet bryter enbart startmotorn (210/211 reläplats)

Bäst
250 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
nu har jag fått igång bilen. Jag drog ur säkringen till det eftermonterade larmet och testade starta med extra nyckeln. Måste vara antennringen tror jag...
Soppa pumpen snurrade inte alls för mig, även om jag böt den så surrade den inte.

Men som sagt nu är problemet löst! smile

1 Inlägg
14 april 2011
240bns skrev:
Hosta upp ett par bilder så blir det enklare att hjälpa..
vad jag vet så finns två original alternativ för immobilisern..  "pinnen"  eller transponder ingjuten nyckeln med antennring runt tändlåset, styrenhet som kommunicerar med motorstyrboxen.
Den sistnämda är standard på de sista årsmodellerna på 850 samt v70 mfl.
Den immon stänger av spridarna, alltså pumpen påverkas ej.
Volvoguard-larmet bryter enbart startmotorn (210/211 reläplats)

Har liknande symtom. Nån som kan bekräfta detta? Min nya pump går så länge man knackar på den, så fort man slutar så dör bilen innom 2sek till flera minuter. sad roll Kan det vara den sk (antennring, transpondern)?

Sök