Byte av bränslefilter gjorde att "lambdasondlampan" började lysa...? Volvo c70 T5 98

Refinement
5 april 2011 · 10 Inlägg

Tjena!

Bytte bränslefilter på min Volvo c70 T5 98. Detta medförde att varningslampan med lambdaikonen började lysa. Någon som har en aning varför och vad som bör göras?

Tacksam för svar!

mvh

Marlboroman
5 april 2011 · 8 234 Inlägg

Enda jag kan komma på är att du inte vred på tändningen och lät bränslepumpen bygga upp tryck i systemet ordentligt innan du försökte starta första gången. Då kan den nog koda på någonting.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Refinement
5 april 2011 · 10 Inlägg

Jag gjorde det i ca 30 sekunder. Kanske inte var tillräckligt... Hur avhjälper jag felet? Någon fara att köra med?
Tack för svaret marlboroman!

Marlboroman
5 april 2011 · 8 234 Inlägg

Om den går som den ska och det inte är några läckage eller så skulle jag bara ha nollat koden/-erna. Tänds lampan igen däremot är det dag att ta en närmare titt på vad det beror på.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Refinement
5 april 2011 · 10 Inlägg

Jag gjorde det i ca 30 sekunder. Kanske inte var tillräckligt... Hur avhjälper jag felet? Någon fara att köra med?
Tack för svaret marlboroman!

Refinement
5 april 2011 · 10 Inlägg

Ok. Den ska in för byte av ett hjullager på volvo nästa tisdag, får be dem släcka den då. Hon går som hon ska så borde väl räcka med att släcka lampan. Tack för hjälpen!

Glimbrink
5 april 2011 · 723 Inlägg

Det är väll bara ett par sekunder man ska ha tädningen på så pumpen går igång, sen stänger man tändning och sätter på igen 3 gånger eller något sådant så ska trycket vara där

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Refinement
14 april 2011 · 10 Inlägg

Det räckte med att släcka lampan.. Den har inte tänts igen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang