5839
Sök

Mitsubishi Galant -97 gnisel vid start

4 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
tjenare då. ny på forumet å relativt ny med bilar.
problemet jag har är då att min galant gnisslar vid start. låter att komma från kamremmen. men efter ca 30 sekunder så slutar det. det börjar bara låta om den är kall. nån som råkar veta vad det kan vara? vet inte när det uppstod då jag köpte bilen igår å den var varm när jag provkörde

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
17 april 2011
Fläktremmen.

4 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
okej. tack. är ju lite ny på det här så..

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
17 april 2011
Inget att bry sig på.
Så låter min också ibland.

4 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
okej. bara att det låter så att man blir ju lite orolig. men hörde talas om nån fläktrems sprej till den så den låter mindre så får väll prova med den

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 april 2011
Så lät min Passat oxå till en början, lite gnissel ibland, mest när den var kall...Felsökte men kunde inte lokalisera felet exakt, mer än att det kom från "kamremsregionen",  där även fläktremmarna går. Körde vidare som vanligt. Till slut tröttnade jag o kollade upp ordentligt, o fick då se en tokskuren spännrulle till kamremmen, remmen hade glidit mot rullen i närmare 1000mil... Mitt råd är: lokalisera oljudet snarast....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök