Poffar när man åker 350motor

duett64
17 april 2011 · 8 Inlägg

har en 350 motor med en edelbrock  förgasare som  gick hur fint före vintern sen bytte vi stift och tändkablar och nu när vi tagit ut den går den som en påse skit. på  tom gång och när man stå på friläge och gasar så går de hur fint som helst men när man börjar åka så poffar de som faan och känns ork lös och i bland går den fint i gen. Har bytt kondensator och tändstift och gjort rent förgasaren men utan resultat.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 april 2011 · 14 082 Inlägg

duett64 skrev:
har en 350 motor med en edelbrock  förgasare som  gick hur fint före vintern sen bytte vi stift och tändkablar och nu när vi tagit ut den går den som en påse skit. på  tom gång och när man stå på friläge och gasar så går de hur fint som helst men när man börjar åka så poffar de som faan och känns ork lös och i bland går den fint i gen. Har bytt kondensator och tändstift och gjort rent förgasaren men utan resultat.

Kanske det är nån vakuumslang som inte sitter där den ska eller är tyrasig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
honda1 Isoleringsplåtslagare
17 april 2011 · 173 Inlägg

gjorde ni det klassiska felet och kastade om tändkablarna smile

Sakiq
17 april 2011 · 270 Inlägg

Tror också på kablarna smile

Volvo 740 "Sheriffen" (1988)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 april 2011 · 14 082 Inlägg

Här kan du kolla att du satt kablarna rätt om det är en Cheva men det finns fler delar på sidan med flera motoralternativ.

http://boxwrench.net/specs/chevy_sb.htm

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
duett64
18 april 2011 · 8 Inlägg

tack för tipsen. men vi hade gjort felet att sätta 3:ans tändkabel på 1:an går som en klocka nu smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang