4820
Sök

Cheva 305 insprutare får för mycket soppa.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Tjo.

Har lite problem med en cheva 305 med mekaniskt sprut/förgasarinsprutning..

Problemet är att den går väldigt fett, får alldeles för mycket soppa, drar ungefär 2 liter milen vid långkörning, svartryker och går illa...

Har inte hunnit kolla så mycket men om någon har några förslag eller tips på vad som kan vara fel eller vad man ska kolla på så är jag mycket tacksam.

Min tanke var att kallstarten/choken har hängt sig, eller är det helt osannolikt?

MVH

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Lås tråd, felet hittat, var tempgivaren till motorstyrningen som krånglade, kopplade ur den och bilen gick klockrent.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 353 Inlägg
19 april 2011
klockrent borde den väl inte gå?
går ju på förprogramerat värde då och får lite för mycket soppa ändå, pröva byt givare så kommer den gå ännu bättre smile

There's no replacement for displacement

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Den gick faktiskt klockrent, inget missande, ingen svartrök och gick jämt och fint när man körde, men jo att den säkert får för mycket soppa nu tror jag också, men inget som märks på gången på motorn...

Men givetvis ska givaren bytas, kallstarten fungerar väll inte nu heller när den är urkopplad plus att den får nog inte perfekt soppablandning som du sa smile

Offroad Racing
3 123 Inlägg
19 april 2011
Exakt, den går i det förprogrammerade "nödläget". Dom går hyfsat bra där, egr-ventilen krånglar på min blazer så den går in i det läget ibland. Det märks inte på gången. Fast hade mna kört med lampan tänd längre sträckor hade det og blivit ändå tätare mellan tankstoppen...

En ny givare till sprutet kostar under 100 kr har jag för mig.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Okejokej, jo givaren ska bytas, kopplades endast ur i felsökningssyfte smile

Sök