4364
Sök

Oljeavlagringar i kylarvätsakn i BMW 325TDS 94a

65 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Hej, har upptäkt något som jag tror inte vårdar gott för lilla läderpungen. öppnade vätske behållaren och och hittade olja i den. drog fingret efter siden av plastbehållarn och vart svart som natten på fingret. testa att doppa ett annat finger i vattnet och då vart jag inte svart på fingret. Är det en packing som gått eller toppen?

5 710 Inlägg
29 november 2010
Att det blir svart när man drar med fingret behöver inte betyda att du har olja i vattnet.
Gammal kylvätska ihop med alla material i kylvätskesystemet kan få vattnet i alla möjliga färger.
Man skall ju byta vätska ibland men slarvar man med det kan vattnet bli ganska svart. Liknande kan man få i gamla radiatorer, luftar man element i ett gammalt hus är vattnet ofta svart och "oljigt".

Blandar sig vatten och olja blir blandningen som kaffe-latte i färgen och man bruka oxo kunna se andra problem såsom att olja försvinner, rök i avgaser, dålig gång osv.

MVH Jonas
..............

65 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Det låter ju mera som jag har skitigt vatten då som behöver bytas. Visst bilen svart rycker nå jävulst då den är ny startad nu då det är så kallt, men det man får på fingret är som en svart kladig massa. och vattnet är inte kaffelate färgat. Ska rengöra systemet.

4 Inlägg
20 april 2011
fiXarn skrev:
Det låter ju mera som jag har skitigt vatten då som behöver bytas. Visst bilen svart rycker nå jävulst då den är ny startad nu då det är så kallt, men det man får på fingret är som en svart kladig massa. och vattnet är inte kaffelate färgat. Ska rengöra systemet.

Hur byter man vätskan "modern bil" med slutensystem ??

Sök