2186
Sök

Saab 9-5 aero -00 limp home efter oväntat fynd i kobran.

116 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
skulle ta ut bilen i veckan och när jag skulle ta ut den och köra så gick den fint på tomgång lite misstäningar, men så fort jag började rulla i väg på ettan och röde gasen så gick motorlampan och tcs in och bilen dog, hitade då efter lite sökande att en lamphållare på något vis hamnat i kobran och täppt till luft tillförseln.
men plockade ner den och testade igen efter nollat boxen och ställt tillbaka limp home, så starta den fint fast misstände bilen mer på tomgång, sen när jag skule köra iväg samma sak motorlampan tändes sen limp sedan tcs, fast nu höll sig bilen igång?

så sitter nu med ett nytt /gammalt fel vet inte om detta problemet var innan eller om de är en följd av förra?
Senast redigerat av Beergh (20 april 2011)

1 298 Inlägg
20 april 2011
Har du hängt av batteriet i några minuter för att nollställa eventuella felkoder?
Annars skulle jag börja kolla lite vakuumslangar etc. Hade liknande fel på min en gång och då var det att jag skjutit av en vakuumslang.

Annars rekomenderar jag dig att lägga upp frågan på STCS-forumet. Dem är jäkligt duktiga. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

116 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Pendulum skrev:
Har du hängt av batteriet i några minuter för att nollställa eventuella felkoder?
Annars skulle jag börja kolla lite vakuumslangar etc. Hade liknande fel på min en gång och då var det att jag skjutit av en vakuumslang.

Annars rekomenderar jag dig att lägga upp frågan på STCS-forumet. Dem är jäkligt duktiga. smile

har bytt ut alla vacum slangar, och hade av polen ett bra tag.
la upp tråden där inget svar =/

493 Inlägg
20 april 2011
måste man inte återställa spjället om det ställt sig i limp home?? pröva det isf, kommer inte ihåg riktigt hur man gör, men sök lite på stcs så hittar du nog något tongue

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

493 Inlägg
20 april 2011
såg nu att du skrev att du hade gjort det, sorry!

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

Sök