3756
Sök

Värt att fixa växellåda på Polo -99?

4 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Har ett Polo -99 och växellådan har pajjat. Och jag undrar om det är värt att lämna in den till ett verkstad som tar ca 10 papp för att fixa den?

Köpte den i november för 22.000kr och själva reparationen och växellåda (nån begagna antar jag) kostar ca 10.000kr. Den har åkt ca 18.500 mil.

Tack
/Juoppo

Bärs!
3 456 Inlägg
17 april 2011
Nej, det är bara att skrota.

Nää, men seriöst, sånt inser man väll själv?
Vad är bilen värd för dig? Vad får du för likvärdig bil för kostnaden av växellådsbytet?

Garaget.org peakade 2008.

4 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Njaa, tror inte man får nån bra bil för 10 papp.
Dock så kan jag tänka om man fixar bilen så kan jag sälja den för något iallafall. Om jag skulle försöka sälja den nu så skulle jag inte få mycket för den.

Hade planerat att ha bilen till nästa sommar och sälja vidare den.

Seg bôvel
322 Inlägg
17 april 2011
Reparera, kör sommaren ut och sälj den sedan innan den börjar krångla igen. Så länge den är i hyfsat skick är den klart värd att laga.

Kör själv en 1.6:a från -97 som rullat ca 15.000, och det är vad jag skulle ha gjort i din situation.

4 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Jobbigt.
Folket på jobbet säger att sälja den helst.

Möller mekaniker
141 Inlägg
18 april 2011
kolla om det finns en likadan låda på en skrot och byt till en hel. lätt och någorlunda billigt

2 182 Inlägg
18 april 2011
Som redan sagts i tråden så är det vad du som ägare tycker, överstiger det bilens värde så är det ett solklart nej.

Det är en väldigt svår fråga att svara på som utböling bilen kan ju vara din ögonsten men i andras ögon så är den skrot.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Redneck life
357 Inlägg
22 april 2011
jag har en billig växellåda till din bil. pm vid intresse

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

Sök