3625
Sök

Bilen vill inte starta! startmotorn går men verkar inte få fram någon bensin, vad kan vara felet? (Honda prelude -92)

6 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Hej!
Jag är en väldigt nyfiken, lätlärd kille som nyligen skaffat mig intresset för bilar.
Hösten 2009 så köpte jag en honda prelude, års modell -92 som har varit med om en mindre krock med bilen för ca en månad sen, jag har startat bilen flera gånger för att se så den håller sig igång och den funkat varje gång tills..
Senast jag starta så vill hon inte gå igång, jag hör inga ljud ifrån bränslepumpen, vilket oroade mig.
Jag har bytt alla tändstift, tittat alla säkringar, det som mina idéer kringlar runt är att bränslepumpen är gången, vad mer kan vara orsaken till att hon inte vill starta?

Var kan man få tag på billiga, bra saker till reparation? (Snål studerande)
Hur kan man felsöka på bränslepumpen och respektive saker som kan vara fel?

Är väldigt tacksam för alla svar och tips!
Tack på förhand.
Pelle

164 Inlägg
15 april 2010
är till största sanolikhet bränslepumpen om du inte hör något surrande ljud ifrån den, Vet tyvärr inte om du har dubbla pumpar på den, en under o en i tanken... Lycka till

6 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
jag tror det är så jag med tyvärr sad
tack så mycket, ska försöka byta den i helgen.
tack så mycket!

3 235 Inlägg
16 april 2010
Kan vara kabelbrott nånstans.
Pumpen sitter väl i tanken, under baksätet. Koppla 12 volt direkt på den, så ser du om den fungerar.

Tvivlare
2 266 Inlägg
16 april 2010
Prova att smälla till pumpen lite lätt, har du tur hoppar den igång då smile gör den inte de, så prova som "engolf" säger, 12 volt rakt på pumpen.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

6 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Mycket ideer och tankar e glad för alla dom,
tack så mycket! smile

6 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
Fler tips? tongue

6 Inlägg
23 april 2011
Trådstartare
Det har uppkommit nya fel, Den laddar ur batteriet väldigt fort och sen så vill inte startspärren slå till.. troligtvis för att det inte finns kräm i batteriet, tips på hur man kan hitta var det tjuvar ström?
Centrallåset?

Sök