4254
Sök

Kylarvätska försvinner någonstanns? (V70 -99)

White Lable
35 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
hej!

Som topic säger, kan börja lite kort.
Bilen läckte kylarvätska från värmepaketet samt kopplingen till rören. Så jag bytte allt o fixa det och ingen läck där ifrån längre. Men nu läcker det det tydligen någnstanns har fyllt på kylarvätska 5 ggr på 1 vecka. Har prövat lagt plast under bilen ser inget vått. Säg bara inte att packningen har gått. Har en sån kännsla!

583 Inlägg
23 april 2011
Hur ser färgen ut på kylarvattnet & oljan, ryker den vitt?

Ifall du är orolig så åk in på en verkstad för att kolla avgasnivåer i expansionskärlet så får du snabbt svaret. Onödigt att riva motorn bara för att se. De kan även trycktesta ditt kylarsystem.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
23 april 2011
Hur mycket har du fyllt på? Jag fick fylla på ca 1,5 l efter att jag bytte på min.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

White Lable
35 Inlägg
23 april 2011
Trådstartare
Vita avgaser och avgaserna luktar annorlunda men oljan har inte ändrat färg iallafall( läcker väl kanske kylarvätska i cylindern) jag har fyllt på kanske 4-5 liter!

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
23 april 2011
Musto skrev:
Vita avgaser och avgaserna luktar annorlunda men oljan har inte ändrat färg iallafall( läcker väl kanske kylarvätska i cylindern) jag har fyllt på kanske 4-5 liter!

Då är det med mycket troligt att topplockspackningen har gett sig. Min 850 gjorde likadant, varvade man över 2500 försvann glykolen sad
Sålde dåck bilen då jag inte ville riva toppen på den.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

White Lable
35 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Ska ändå göra ett motorprojekt så det gör inget! men fan det är skumt att vätska försvinner när den är kall inte varm.

Sök