27 april 2011
Trådstartare
Köpte begagnad saab 9-5 vector 2.0 Sportcombi Biopower för någon månad sedan. Årsmodell -07 gått 9500 mil. Problemet började när jag skulle öppna bakluckan med nyckeln och det inte gick, provade både med nyckel och öppningsknappen på förardörren men det fungerade inte. Bytte då säkringen till centrallåset och bagagelucksöppningnen, sidospeglarna, öppning fungerade igen men inte låsningen. Nyckeln är tre år gammal så batteriet bör bytas vilket inte är gjort men det märks att det är på upphällningen. När jag sedan ställde bilen i garaget och skulle öppna bagaget igen så fungerade det inte igen. Kollade säkringen och den var paj -igen! Två säkringar på en dag (har inte vågat testa sen, har nu lagt säkringslådan med nya säkringar i bilen...) Min fråga är då egentligen: Kan problemet med centrallåset ha något med nyckelbatteriet att göra eftersom problemen startade på samma gång? Varför går säkringen till centrallåset hela tiden? Varför fungerar öppning och bagagelucka men inte låsningen (när säkringen är utbytt och hel vill säga? Hemskt tacksam för snabbt svar!
Bilen har inte varit på verkstad utan bara kollats lite på av svärfar...