6780
Sök

Golfen 1.8 I stannar när den blir varm.

5 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Min Bil, en Golf 3 med ABS motor -93:a Har fått för sig att stanna vid ca:80 graders temp ca: 4 minuter tomgångskörning.
Nu har jag bytt, fördelare(hall givare) tändspolen, databoxen, och för ca: 1 år sedan bytte jag även tempgivaren. 
Med mina begränsad kunskap i ämnet så har jag sökt och letat svar på detta problem utan framgång.

Nu ber jag er om hjälp smile

VW GOLF CL 1.8 I GL-PAKE
Senast redigerat av DrBengt (28 april 2011)

Forummoderator
18 410 Inlägg
28 april 2011
Tempgivare? Går den fett? Har du kollat stiften efter att försöka hålla den vid liv så länge som möjligt?

Mvh
Alexander

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 april 2011
Soppapump/relä som går varmt? Har hänt mig en gång. Varför dör den, försvinner gnistan eller soppan?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

5 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Stiften ser ganska bra ut (behöver doc bytas) Motorn går fint så fett eller mager blandning...njaää!

Jag köpte start spray i dag och sprutade i en skvätt och den startade bra då!  Något med bensinen bör det vara :-)  Om bensinpumpen slutade att fungera så skulle motorn hosta och harkla sig, motorn dör tvärt (klipp)  Nytt bränslefilter har jag också kom jag på :-)
Soppan går fram till "förgasaren" Gnista fins

Inget relä går varmt, i alla fall inte de som sitter ovanför säkringarna
Senast redigerat av DrBengt (28 april 2011)

5 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
Lång och avancerad felsökning helt i onödan om jag hade gjort rätt från början.
Rengörning av samtliga kontakter och åtgärdan en jord kabel som hade ärjat sänder till lambdasonden. Nu går bilen helt underbart igen :-)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 april 2011
Som vanligt, börja med det enklaste tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök