Volvo 945 SE 2,3 97:a startar EJ! Ej gasrespons när den plötsligt dog?!

PojkenMedKepsen
1 maj 2011 · 9 Inlägg

Hej, behöver hjälp av er kunniga och intresserade!

Bakgrund till bilen: Det är en Volvo 945a, en 97a automat som gått ca 28 000 mil tror jag. I princip fullservad, inga problem med den alls under många års ägande, rullar och går i ur och skur, en kanonbil helt enkelt. Inga motormodifikationer.

Händelsen: Körde, allt som vanligt, till frisören. Klippte mig och skulle åka därifrån. Startar bilen, märker då att den går väldigt ojämnt och konstigt? Bäst att skynda iväg då tänker jag, börjar köra därifrån och märker ganska direkt att bilen inte reagerar på gasen, utan istället bara rullar längst vägen. Ställer bilen i lämplig ficka, och sen dess startar inte bilen mer. Startmotorn går ju osv, men den startar ej.

Hittills gjort: Kollat säkringarna till bränslepumparna, och dem var hela. Gaswiren verkar vara hel eftersom när man gasar och tittar på den där den går in i motorn så att säga så rör allt på sig som det skall.


Någon som upplevt något liknande, eller har några idéer? För mig verkar det extra konstigt att felet uppstod efter att man parkerar bilen, den går bra dit och är kass när man skall köra iväg sen?

Hoppas på tur nu! Mvh Niklas!

Senast redigerat av PojkenMedKepsen (1 maj 2011)

Bilar är livet!
RD_87 Skrotsamlare
1 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Kass LMM? Bränslepumpsrelä är ju en favorit på Volvo annars. Felkoder? Har du soppatryck hela vägen fram? Går pumparna? Har du gnista?

Det finns ju minst 50 trådar om liknande problem, sök och du skall finna.

Senast redigerat av RD_87 (1 maj 2011)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang