Frågade Google lite mer frågor och insåg att felkods guiden jag följt inte stämde 100%

Denna var bättre:
http://www.motorforum.nu/showthread.php … #post17252Kom fram till att bilen hade dessa felkoder:
5-3-5 Magnetventil, Har pysventil istället (Enl Volvo Felkod Lista: Slutsteg i styrenhet grupp E, oidentifierat fel)
2-1-2 Signal främre lambdasond, saknas eller är felaktig
3-1-4 Kamaxelgivarsignal saknas eller är felaktig
Satte dit ett 25ohm motstånd i magnetventilens kontakt efter din rekommendation och efter att ha nollställt felkoderna så kom fel 535 ej tillbaka, även 212 Lambda försvann.
Så nu är bara 314 Kamaxel Givare kvar efter ny (misslyckad) provstart

Kan även tillägga att jag mätte denna manuellt innan min förra post, men var osäker på volten jag uppmätte på signaltråden så postade aldrig det.
Men det var iaf 11v på pluspol till jord, samt X volt på signalkablen, men det relevanta var att den ej ändrades när jag testade den genom att skruva bort den ifrån kamaxel huset och satte en metallbit framför sensorn... (Enl lite Googlande skall den pendla mellan 0v>5v när kamaxlen går runt, så rent logiskt borde man kunna mäta den med bilen i tändläge 2 när den då är bortskruvad ifrån kamaxel huset)