4406
Sök

Reservdelar till Ufo Bromsar (Audi S4)?

171 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Jag har en audi s4 med UFO bromsar, måste köpa nya för dem är dåliga. Vet ni några som säljer sånna bromsar billigt? Kan köpa beg också...
Senast redigerat av te_wik (16 maj 2011)

Herr
1 722 Inlägg
16 maj 2011
Om jag förstått det rätt så är det ofta billigare och MYCKET bättre att sätta på skivor från en s4 från 94-, eller från en s6a som har skivor original. Kanske finns någon annan audimodell som passar också.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

171 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
LocKtar skrev:
Om jag förstått det rätt så är det ofta billigare och MYCKET bättre att sätta på skivor från en s4 från 94-, eller från en s6a som har skivor original. Kanske finns någon annan audimodell som passar också.

Jag kan inte sätta på vanliga skivor på den här bilen. Måste byta en hel del för att kunna göra det.

Herr
1 722 Inlägg
16 maj 2011
oKay?

Då undrar jag vad föregående ägare har gjort med bilen?

Att byta fjäderben på den bilen ska ju inte vara någon jätteoperation?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

171 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
LocKtar skrev:
oKay?

Då undrar jag vad föregående ägare har gjort med bilen?

Att byta fjäderben på den bilen ska ju inte vara någon jätteoperation?

Har för mig att man måste byta allt, oken osv. Kommer kosta mig mer att byta till vanliga skivor än till UFO, håller ändå på att sälja bilen så vill inte lägga mycket pengar på den..

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
16 maj 2011
Ska jag va helt ärlig så tror jag du kommer att tjäna på att ha satt dit skivbromsar när du ska sälja den.
Den blir ju mer attraktiv för köpare med skivbromsar. Kika på nån skrot om det finns kompletta fjäderben.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

171 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
p-nyhlen skrev:
Ska jag va helt ärlig så tror jag du kommer att tjäna på att ha satt dit skivbromsar när du ska sälja den.
Den blir ju mer attraktiv för köpare med skivbromsar. Kika på nån skrot om det finns kompletta fjäderben.

Det tror inte jag för den är redan ute på annons och har redan satt priset så kommer gå back om jag köper det. det är ju inte bara köpa det, skit ska ju på plats och det tar tid..

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
17 maj 2011
Om du ska sälja den varför bry sig om att byta bromsar då?

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

1 867 Inlägg
17 maj 2011
Nya skivor kostar 2700 stycket, svårt att hitta billigt.
Belägg och skivor finns att beställa på Mekonomen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

171 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Kostade 1100kr st per skiva och belägg kostade 450-600kr..
jag vill byta för dem bromsarna som är på tar knappt.. därför vill jag byta

Elektriker
718 Inlägg
17 maj 2011
Ursäkta att jag stör, bara nyfiken. Vad är Ufo bromsar för nå?smile Konade skivor?tongue

Som att kasta vatten i sjön.

3 354 Inlägg
17 maj 2011
monno skrev:
Ursäkta att jag stör, bara nyfiken. Vad är Ufo bromsar för nå?smile Konade skivor?tongue

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1 … 099f686f74

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Elektriker
718 Inlägg
17 maj 2011
Seth skrev:
monno skrev:

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1 … 099f686f74

Ahaaa ok, tackar=)

Som att kasta vatten i sjön.

Sök