4206
Sök

Passat 1.8 98. låsta bakdörrar!

2 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Tjena tjena..

Jag har en Passat 1.8 98´s modell, Nu är det så att mina bakdörrar är låsta, får varken upp dem inifrån eller på utsidan, Någon som har en susning om vad det kan vara för fel?

Ja just ja, Tanklocket får jag inte heller upp! Får öppna den manuellt genom bakluckan!

Tacksam för svar!!

3 860 Inlägg
18 maj 2011
Ingen aning om ifall det är samma strul som på de nyare, men är det det så känns det som om det är värkstad som gäller. Får antagligen "riva" dörren in i från.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Administratör
2 992 Inlägg
18 maj 2011
Kan vara komfortstyrdonet som strular eller låskistorna... man kan testa öppna genom att lossa kontakten som sitter i b-stolpen och strömsätta motorerna manuellt o se om dom öppnar sig men detta bör man inte göra utan att veta vad man gör och vilka kontaktpins man ska ge sig på.

En kopp av den svarta såsen...

2 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Tackar!

Har rivt dörren innifrån gick inte öppna den endå, Eller så är det jag som inte vet hur man gör!?!

Vet någon av er vad som menas med Safe Säkring?

Tacksam för svar!

Administratör
2 992 Inlägg
18 maj 2011
safe är när bilen är låst då kan man inte öppna den inneifrån även om en tjuv ex slår en ruta. Safespärren måste låsas upp elektriskt och görs normalt när man låser upp bilen med nyckeln, då skickas en spänning till safemotorn och sen en till c-låsmotorn och bilen låser upp... Du har säkert hört bilens c-lås när du låser upp så låter den lixom 2ggr

En kopp av den svarta såsen...

Sök