3408
Sök

FRAKTRÅD, avgassystem

174 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Tja!
ville se om någon här vet vilket alternativ som är billigast om man skall skicka ett avgassystem, tänkte köpa ett RS4 system från en kille i Karlstad.
Paketet skall skickas från Karlstad till Ronneby, vet dock inte vilket alternativ som är billigast, avgassystemet är ca 2.5m lång 1m bred sen  30- 40cm höjd. systemet går från katalysatorn till ändrören.
tack

MVH
Florent

Audi A5 3.0TDI Steg 2

Smålänning
7 887 Inlägg
22 maj 2011
Är det itne i delar? I så fall borde paketer inte bli större än max 1,5 meter gånger 1 meter.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

174 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
han tog bort gamla avgassystemet och satte ditt ett nytt miltek system, så den är nog hel från katalysatorn, går det å dela den asså, utan att behöva svetsa bort eller såga bort?

Audi A5 3.0TDI Steg 2

Offroad Racing
3 123 Inlägg
22 maj 2011
bussgods brukar ha hyfsade priser.

Jag tycker för övrigt att systemet borde vara delat nånstans. Dom brukar vara jävliga (många gånger omöjliga) att få dit/loss annars.

Edit: Beräknat på 20 kg vikt och dom måtten du angivit ovan så skulle det kosta 1200 kr att få det fraktat mellan karlstad o ronneby med bussgods. (går att räkna på deras hemsida)
Senast redigerat av henke_99 (22 maj 2011)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

174 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
inte så farlig frakt alls, får systemet för 1000kr, med tanke på vad den kan kosta original

Audi A5 3.0TDI Steg 2

huh?
10 427 Inlägg
22 maj 2011
Blir tom lite billigare bara räknat på bränslekostnad att åka från Ronneby till Karlstad och hämta systemet cool 
Blir iofs nästan 90 mil, lite mycket att köra på en dag kanske.. Men kan ju vara skoja att klämma
och känna lite på systemet innan man köper det. wink

174 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
steifan skrev:
Blir tom lite billigare bara räknat på bränslekostnad att åka från Ronneby till Karlstad och hämta systemet cool 
Blir iofs nästan 90 mil, lite mycket att köra på en dag kanske.. Men kan ju vara skoja att klämma
och känna lite på systemet innan man köper det. wink

jo jag har med tänkt på det, men just nu och 2 veckor framför kan jag inte åka någonstans pga att det e för mycket jobb å jag jobbar varje dag till å med helger.

Audi A5 3.0TDI Steg 2

174 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Spelar det någon roll om vart han kapar avgassystemet? han kan kapar det men undrade om det spelar någon roll?

Audi A5 3.0TDI Steg 2

Muttley
22 maj 2011
De är väl dumt och kapa det för att sen svetsa ihop de och få svetstänk på insidan så du inte får ett rent rör smile

174 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
jo men ingen tar emot den för frakt i den storleken, fanns ett företag som tog 2100kr :S

Audi A5 3.0TDI Steg 2

Muttley
22 maj 2011
okej men då får du ju ha en TIG svets för att få ett vettigt resultat. Hade jag vart dig hade jag kört dem milen, de plockar du lätt på en dag, Även om de är om 2 veckor du har tid så.

174 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
jo jag vet, men man vill ha det klart så snabbt som möjligt det e de... hmm plus ett original Audi RS4 system för 1000kr e inte så dyrt alls med tanke på att jag tänkte köpa ändrör som kostade ca 2300 som va lika dem med ljuddämpare, för då kan jag bara börja bygga om från ändrören neråt till cat, sen kanske köra med lite grövre rostfria rör.

Audi A5 3.0TDI Steg 2

Offroad Racing
3 123 Inlägg
22 maj 2011
tkd_rille skrev:
De är väl dumt och kapa det för att sen svetsa ihop de och få svetstänk på insidan så du inte får ett rent rör smile

Svetsar man rätt så blir det inga svetsstänk inne i röret. Vad det nu skulle ha för betydelse roll

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Muttley
22 maj 2011
henke_99 skrev:
tkd_rille skrev:

Svetsar man rätt så blir det inga svetsstänk inne i röret. Vad det nu skulle ha för betydelse roll

Rätt flöde. Därför man inte ska migsvetsa avgasrör. Men klart ska de bli hitt som hatt så kvittar de med svetsfogar som stoppar upp inuti röret. Men om man är ute efter att ha fritt så ska de vara så lent som möjligt och välanpassat.

174 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
jag bad han kolla upp hur mket bussgods tar om han ej kapar avgassystemet, samt om han kapar skall se vad det blir för skillnad i pris

Audi A5 3.0TDI Steg 2

Sök