GOLF III 1,6 -95, startar inte

janalaban
23 maj 2011 · 3 Inlägg

Hej hej!

Jag har en Golf 1,6 från 1995 som jag köpte för ca 2 månader sen.
En dag när jag skulle byta sida på bilen tvärdog den. Vi trodde det var generatorn som inte laddade batteriet så jag bytte den, startade inte (bytte även generatorremmen). Jag bytte batteri för att jag tänkte att det var surt, inget hände, det lät bara som någon höll på att strypa en katt i framvagnen. Då bytte jag startmotor, då låter bilen helt ok, som den skall låta, men den hoppar inte igång. Då bytte jag tändstift även fast jag får gnista, det var inte dom heller. Då mätte jag av givaren, den visade på 11,48 volt, bytte även den kåpan. Bensinpumpen fungerar och ger motorn bensin, det luktar bensin när jag försöker starta. Kamremmen är i gott skick, och det är inga säkringar som har gått. Har även provat med startgas, men den bara tuggar och vill inte hoppa igång.

Jag förstår att det finns många liknande trådar, men jag tycker ingen passar in på mitt problem!
Är det någon som har någon aning eller förslag? Är ingen jätteexpert på bilar men det känns som det mesta är kollat. Bilder/film kan bifogas om det hjälper någon.

Tackar för all hjälp jag kan få!

livelifesideways1
23 maj 2011 · 20 Inlägg

hade samma problem med en golf 3, de hade ärjat i tändkablarna så sprutade 5-56 och torkade o hade mig sen fungerade det smile kolla även fördelarlock och rotor. mvh

BMW 118d "e87" (2008)
BMW 525i (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang