6613
Sök

Nissan Primera 1998 - Motorn stängs av efter 5 sekunder

161 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
Hej,

Som rubriken lyder så är det min Nissan primera som helt plötsligt bara slocknade.
Jag var ute och åkte med bilen en sväng, därefter stängde jag av bilen i ca 6-7 minuter.
När jag startar bilen för att börja åka så stängs motorn bara av efter 5 sekunder.
När motorn står på tomgång under dom 5 sekunder som den funkar så låter den fint (som den ska)

Det sitter en automatlåda i bilen.. (Om det gör skillnad) hmm

Någon som vet vad detta beror på?

Mvh Maikel

161 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
Glömde tilllägga att motorlampan också började att blinka när motorn stängdes av.

161 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Ingen som har någon idé?

Fri fart för ett fritt folk!
15 015 Inlägg
22 maj 2011
startspärren helt klart

Kör fort så hinner inget hända...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 maj 2011
Min gamle morfar har en precis likadan bil, den gjorde något liknande och jag är rätt säker på att en ny bensinpump åtgärdade detta. Annars kan en startspärr bete sig såhär, har du mer än en nyckel kan du kanske se om den uppträder likadant med alla? Dock borde inte motorlampan tändas när denna går i, tvärt om tänds en symbol av en nyckel eller liknande på en del bilar när stöldspärren går i. Men det är värt att nämnas/testas kanske?

Du kan inte tänka dig att filma en snutt, så användarna här kan se exakt hur den beter sig? Tror det kan vara en bra idé att filma ett startförsök inifrån bilen så varvräknare och varningslampor syns, och ett startförsök där motorn syns (Eller egentligen hörs, stannar den tvärt eller bluddrar den till?)

Jag tror det kan vara till hjälp, eftersom en beskrivning kan tolkas på lite olika vis. Lycka till! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

161 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
Min gamle morfar har en precis likadan bil, den gjorde något liknande och jag är rätt säker på att en ny bensinpump åtgärdade detta. Annars kan en startspärr bete sig såhär, har du mer än en nyckel kan du kanske se om den uppträder likadant med alla? Dock borde inte motorlampan tändas när denna går i, tvärt om tänds en symbol av en nyckel eller liknande på en del bilar när stöldspärren går i. Men det är värt att nämnas/testas kanske?

Du kan inte tänka dig att filma en snutt, så användarna här kan se exakt hur den beter sig? Tror det kan vara en bra idé att filma ett startförsök inifrån bilen så varvräknare och varningslampor syns, och ett startförsök där motorn syns (Eller egentligen hörs, stannar den tvärt eller bluddrar den till?)

Jag tror det kan vara till hjälp, eftersom en beskrivning kan tolkas på lite olika vis. Lycka till! smile

Absoult, jag gör det, frågan är vet du hur man laddar upp filmer här? hmm

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 maj 2011
Maikel skrev:
Rquired skrev:

Absoult, jag gör det, frågan är vet du hur man laddar upp filmer här? hmm

Har aldrig laddat upp ett klipp hit faktiskt, men om du klickar på fliken "Video" här ovan och sedan på "Skicka in ny" står det lite om hur det går till. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Tekniker
624 Inlägg
Tekniker
624 Inlägg
26 maj 2011
Du borde åka till en Nissan verkstad och programmera om Nats  som är startspärren i båda nycklarna om du har två. så ska det säkert funka

Sök