6459
Sök

Akut hjälp att få bort startspärren på min 525tds 95-

.......
2 655 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
halloj.

behöver lite akut vetskap om hur man får startspärren att släppa på min 525tds 95-, nyckeln är så sliten så slutade nyss fungera i tändningslåset så jag knackade bort låskolven och skulle starta med en mejsel. tji fick jag för allt funkar förutom startläget, har även provat bygla startmotorn och den går runt men startar inte hmm.

1 160 Inlägg
26 maj 2011
sätt nycklen vid tändningen så immob får kontakt

.......
2 655 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
funkar inte. har provat jorda och +a allt men ingenting händer på startläget. har ju tagit ut allt som har med låset att göra så är bara botten kvar själva vridgrejen för rattlåset.

1 482 Inlägg
26 maj 2011
har du en sen 95a har du nog EWS II spärr. Det kom 95-96. Den bygger på kodad nyckel, Ews box och kodade signaler mellan styrbox och EWS. Känner inte EWS av nyckeln så kommer den inte tillåta DME boxen att öppna spridare/starta m.m. Så starta bilen med skruvmejsel är nog rent av helt omöjligt utan utan att ews känner av nyckeln. Mottagarringen sitter runt tändlåset..

BLT Service
Theracords Music Label

.......
2 655 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
är nog som du säger för sitter ju en ring där med 2 kablar i, men har satt ihop de som gick, alltså plåtringen runt tändningslåset och sen tryckt tillbaka plastringen utanpå den sen så testat hållit nyckeln där men startar ändå inte. men va jag vet så är inte nyckeln kodad heller för har haft upp den och det ända som sitter inne i den är en liten lampa och ett batteri och batteriet är helt dött.

Sök