855 T-5R startspärr demontering

DJ_Philip
6 februari 2011 · 129 Inlägg

tjena, nu är de så ja har de här iriterande volvo larmet , med den här pinnen man måste sticka in i instrumentbrädan, nån som har haft en T-5R import vet nog va ja pratar om,


vill gärna förbikoppla de, nån som har gjort de ?

mvh philip

poont
6 februari 2011 · 183 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Italien-import?

Behöver inte vara italien import.
Min har det, och är tysk.

ska du göra det riktigt har jag läst att volvo tar cirka 900kr att göra det, annars finns det på att googla på hur man gör, man ska typ bygla 2-3-4ans kontakt med varandra, läste det snabbt förut.

Men det får ju ner försäkringen, så varför ta bort?

Senast redigerat av poont (6 februari 2011)

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
TurbOla Reservdansk
6 februari 2011 · 6 271 Inlägg

Min tysk-import har också VDO-spärren.

Det sitter en box ovanför pedalerna med ett gäng kablar i, det ska kopplas om där, men exakt hur kan jag inte svara på.
Vet att det står nånstans på NordicR i en projekttråd.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
DJ_Philip
6 februari 2011 · 129 Inlägg

2 anledningar, dels att man måset sicka in den där jävla saken, om man har brottom är de inte så lämpligt, tappar man den hmm då funkar ju inte reserv nyckeln hmm

turboroger
6 februari 2011 · 138 Inlägg

byta box funkar inte då immobilisern inte sitter i boxen.
lokalisera immobilisern under ratten nånstans.. följ kablarna från pinnen så hittar du den.
in i boxen går ett antal svarta kablar.. följ var o en o koppla tillbaka som orginal. bara o se var kablarna är kapade o den svarta kabeln påskarvad.
busenkelt. brukar vara kabeln till tändspolen o bränslepump o ev nåt mer.. finns lite olika versioner på dom.
lycka till..  ett tips är att använda lödkolv o krymplang när du löder tillbaka kablarna.
skicka mess till mig om det strular

DJ_Philip
2 juni 2011 · 129 Inlägg

sådär fixade det nyss smile hör av er om nån behöver hjälp:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang