Hej i värmen (32grader i skuggan). Givetvis har AC'n slutat fungera på min Ford Mondeo -04 15000mil. Säkringen i motorrummet löser ut. Jag har povat med att koppla ur givarrna inne i kupe'n, ( den under ratten med fläkt samt den som sitter nära vindrutan), men likt förbannat går säkringen när AC'n slås på.
Hjälp.
Det har tidigare funnits en tråd/fråga om liknande på just en ford -02 men tråden slutatde utan svar på problemet. För övrigt verkar det vara gott tryck i systemet. Risken är väl att spolen i kopplingen i kompressorn gått, men finns det andra fel som är kända eller hur felsöka om tidigare nämd spole havererat??? Ja kan tänka mig att liknande finns på andra bilfabrikat med samma system.....
Du kan försöka dra ut kontakterna till elfläktarna som sitter bakom kylaren, för dem ska ju starta när ACn slås på, och är det kortslutning i en av motorerna kan det slå ut säkringen.
mkt god ide, just nu är bilen o handlar. Åtekommerkommer inom 2timmar. Verkar då tydligen att det endast finns en säkring till en mängd elapparater. Ford...