Golf 2 Gti 16v kokar hela tiden

Holmberg90
8 juni 2011 · 14 Inlägg

Tja! Dagen innan jag skulle besikta bilen så gick värmepaketet och jag skarva det och åkte iväg. Golfen gick hur bra som helst till Bilprovningen i Märsta ca:6mil ifrån där jag bor. Efter det så åkte jag till Uppsala och där gick trafiken sakta och bil jäveln börja strula, så jag böt kylare ( den läckte innan) lufta systemet, tog bort termostaten och då gick den fint tills den vart varm och börja igen, den börjar koka typ direkt efter normal temp och fläckten går igång sent tycker jag. Har också bytt tempgivare och nu på kvällen så gick den bra men kokar iallafall fast inte på en gång.

Så vad mer kan jag göra förutom att byta locket, topppackning, låta fläckten gå hela tiden, byta vattenpump spola systemet och testen som jag skrivit innan.
Eller är det så att dom är så jävla känsliga för luft i systemet för lufta har jag gjort tillräckligt..
Måste få skiten att fungera innan bugrun smile finns det nån luft nippel, jag har inte sätt nån än.

engolf
8 juni 2011 · 3 235 Inlägg

Var det ett stort läckage i värmepaketet? Om inte kan du koppla in det igen och hälla kylartätning/cement i systemet, brukar hjälpa skapligt bra mot mindre läckor.
Att den kokar kan bero på luft i systemet, ställ bilen i uppförsbacke (så att ex.kärlet hamnar högst upp), öppna locket till kärlet och kör bilen varm, och gärna gasa lite för att få fart på vattnet.

RD_87 Skrotsamlare
8 juni 2011 · 4 031 Inlägg

Det är inte så att du proppat slangarna till värmepaketet? För vissa bilmodeller måste ha cirkulation för att fungera.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Holmberg90
8 juni 2011 · 14 Inlägg

engolf skrev:
Var det ett stort läckage i värmepaketet? Om inte kan du koppla in det igen och hälla kylartätning/cement i systemet, brukar hjälpa skapligt bra mot mindre läckor.
Att den kokar kan bero på luft i systemet, ställ bilen i uppförsbacke (så att ex.kärlet hamnar högst upp), öppna locket till kärlet och kör bilen varm, och gärna gasa lite för att få fart på vattnet.

Ja det läcker rätt bra in i bilen och har testat hällt i tätning.
Ska testa ställa bilen i en backe och se om det blir bättre smile

Holmberg90
8 juni 2011 · 14 Inlägg

RD_87 skrev:
Det är inte så att du proppat slangarna till värmepaketet? För vissa bilmodeller måste ha cirkulation för att fungera.

Nej skarva dom och det verkar cirkulera men ska nog byta värmepaketet idags

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang