4562
Sök

VOLVO 945 -93 läckage

3 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Har ett läckage på kylar tråget? tror jag....
det läcker nämligen vatten under vänster fram passagerar plats. Vad kan den delen heta? det har blivit ett litet hål där. Och är det svårt att byta?

1 938 Inlägg
9 juni 2011
Kylartråg? Antar att du menar kylet, är det i aluminiumet det läcker så går det att svetsa, annars kanske det går att täta med silikong/plastic padding som nödlösning tills du bytt.

3 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
men om man svettsar, måste man byta det ändå tror du eller blir det mycket tryck där?

1 938 Inlägg
10 juni 2011
Svetsar du så blir det lika starkt som original, får bara känna nån polare med en tig-svets som fixar aluminium.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 juni 2011
Ta en bild så vi ser vilken del du menar, jag vet inte hur vänster fram kan bli passagerarplats? Det lättaste är nog en bild.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
jag lät en expert titta på saken, och han sa att det skulle läcka vatten där, när bilen är varm så läcker ac:n ut vatten smile tack ändå!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 juni 2011
Pkemppainen skrev:
jag lät en expert titta på saken, och han sa att det skulle läcka vatten där, när bilen är varm så läcker ac:n ut vatten smile tack ändå!

Kondensvatten, jag tycket väl att det lät som ett skumt ställe att läcka vatten. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök