4429
Sök

Cadillac sedan de ville 1959, problem med värmen

DanielHedberg
9 juni 2011
Trådstartare
Hej!

Har en polare som har en Cadillac sedan de ville 1959, han har precis köpt den.
Och det går inte att stänga av värmen riktigt, vi öppnade och tittade och såg att nått hade hoppat av där man reglerar värmen men hittar inte vart den ska sitta. Men vi fick ett tips att man ska kunna stänga av kranen så att inte värmaren ska värma. Någon som vet vart kranen sitter?

Eller något annat tips?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 juni 2011
Ventilen (kranen) brukar kärva fast på gamla bilar oavsett modell, min får man stänga av längst in i handskfacket. smile Du får följa reglagevajern eller leta kring värmepaketet, jag vet inte var den sitter exakt. Någonstans i motorutrymmet går det in 2 slangar i kupén börja leta kring dem.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

DanielHedberg
10 juni 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Ventilen (kranen) brukar kärva fast på gamla bilar oavsett modell, min får man stänga av längst in i handskfacket. smile Du får följa reglagevajern eller leta kring värmepaketet, jag vet inte var den sitter exakt. Någonstans i motorutrymmet går det in 2 slangar i kupén börja leta kring dem.

Okej tack. Har letat runt värme reglage men hittar inge. Men ska titta vidare på de andra som du skrev. Tack för tipset! smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 juni 2011
Det brukar gå en vajer från själva reglaget in till ventilen, den brukar sitta inne i kupén på passargerarsidan. Leta där det ser ut att vara jävligt trångt, där brukar dom sitta tongue
Förövrigt så brukar det gå fint att klämma slangen med en svetstång eller klippa in en ventil under huven om det verkar omöjligt att komma till, vissa bilar måste ha cirkulation där men det gäller inte de V-8 motorer jag jobbat med. Däremot kan jag inte säga med 100% säkerhet om det gäller på Cadillac´s 390. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök