3510
Sök

Volvo 850 Turbo -94, Låter krig ur motorn.

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Tjena !

Fick ett trevligt problem på halsen här nu på kvällskvisten, rätt som det var när jag skulle ut o spaka lite, så först så börjar den gå svajjigt på tomgång. Kändes som att den skulle dö, sen slutade den upp med det. Sen helt plötsligt så börjar det låta krig ur motorn, typ som att ett lager som håller på att ge upp,. Så jag stänger av bilen. Sen startar jag den igen, och den är helt tyst !

Sen efter en stunds körande så börjar det igen, men avtar efter ca 3-4 sekunder. Och så där håller den på. Det kommer tillbaka vid lite belastning, kan även nämnas att det luktade lite brännt vid första tillfället, typ som brännd koppling ?

Hoppas ni kan ge mig ett svar på vad detta kan vara, rätt svårt att felsöka också känner jag, när det bara kommer när man kör och inte när man står stilla. Då kan jag dra den till varvstoppet utan att det börjar låta illa om man säger så.

Mvh Andreas

* Voff voff *
10 989 Inlägg
7 juni 2011
Skuren AC-kompressor?

Tänker då mest på att ljudet kommer och går samt att doften av bränt kan vara remmen som slirar på kompressorns remhjul pga det ökade motståndet när kompressorn försöker jobba!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

434 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Brådhis skrev:
Skuren AC-kompressor?

Tänker då mest på att ljudet kommer och går samt att doften av bränt kan vara remmen som slirar på kompressorns remhjul pga det ökade motståndet när kompressorn försöker jobba!

//Brådhis

Där sa du nåt skarpt !

Var ute o luktade lite ovanför kompressorn, och där luktade det brännt gummi.Startade bilen, slog igång fläkten, och mkt riktigt ...det låter krig ifrån den tongue Satt fint det nu när det är sissodär 30 grader ute smile

434 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Är det mycket bök att byta den där ?

1 319 Inlägg
7 juni 2011
hks__ skrev:
Är det mycket bök att byta den där ?

Jag gör det mesta själv men skulle inte röra en AC.

_----------'

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 juni 2011
Att bryta kylkretsen och sedan försöka få ihop det tätt och bra är inget jag skulle ge mig på. Jag hittade en verkstad i Västerås som bytte på min gamla Aero för 9000 kr, vilket var ungefär hälften av vad Saab skulle ha. Då ingick torkfilter, gas, fabriksny kompressor och arbete.

Tunby kyl heter firman. Ägaren har inga direkta social skills, men kan sin sak lol

14 Inlägg
11 juni 2011
ring mig sen adde så vet jag nog en som kan hjälpa dig!

hellre kurvor än raksträckor!

Sök