4423
Sök

Svårstartad Honda CRX

15 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
Honda Crx 1.6 Si sohc

Tjena, har problem med min crx som jag köpte för en vecka sedan,
Det går fint och allt men den vill inte starta när den är kall och det är kallt ute, den går igång direkt när man puttar igånga den men vill inte starta utan hjälp. Detta är dock endast på morgon och så men då jag jobbar natt så känns de rätt jobbigt när den inte vill starta efeter jobbet
Den visar inte heller ngr felkoder, varvmätaren har gått lite kostigt med vid fåtal tillfällen. Vet nt om de kan ha ngt med saken att göra. Väodigt tacksam för hjälp och råd om hur ja ska gå tillväga så man kan putsa upp den lite och ge sig ut på sommarvägarna wink MVH Marco

15 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
Den går utan prob och låter bra sad

15 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Bullet--- skrev:
hur går startmotorn när du försöker dra igång den, rullar den på friskt eller känns den orkelös?

Ngt förslag på vad som kan vara fel ?

15 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Bullet--- skrev:
inte på rak arm när jag tänker efter.  Du kan alltid höra med folket på hondaklubben. Personligen låter det konstigt att den går att putta igång men inte få igång den på startmotorn. hmm

Okej. Ja det är skumt. Men de verkar bara vara när de är kallt ute som den inte vill :s

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 juni 2011
Hostar den? Surrar bensinpumpen igång på läge två? Det kan vara bränslerelät, men då ska den inte gå att knuffa igång heller. Det brukar dessutom mest vara när man kört en liten bit, stängt av och ska starta igen en kort stund senare, tex när man tankat och ska iväg.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

15 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
caromania skrev:
Hostar den? Surrar bensinpumpen igång på läge två? Det kan vara bränslerelät, men då ska den inte gå att knuffa igång heller. Det brukar dessutom mest vara när man kört en liten bit, stängt av och ska starta igen en kort stund senare, tex när man tankat och ska iväg.

Den ville ihnte starta idag heller. Nu gick den inte att putta igång. Samma igår så fick dra igång den med en annan.  Lukta lite soppa med när ja försökta starta den. Vet inte om de kan ha ngt med saken att göra

hondaaaaa
411 Inlägg
10 juni 2011
Kolla även Huvudreläet.. Har nämligen ett i princip likadant problem och det är då mitt huvudrelä jag måste lödda om. Tydligen något typiskt på gamla hondor att det börjar bråka.

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

15 Inlägg
11 juni 2011
Trådstartare
alex_bmw skrev:
Kolla även Huvudreläet.. Har nämligen ett i princip likadant problem och det är då mitt huvudrelä jag måste lödda om. Tydligen något typiskt på gamla hondor att det börjar bråka.

Okej. Tack på förhand som faan smile ska kolla. Fördelaren och det idag. Sen får vi se i morgon om den vill som jag vill smile

15 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
Har nu fått rätt på det, tänmodulen som var kass ,, skönt att man hade en fördelare liggandes wink ny koppling idag och sänkningsfjädrar = skön sommarkväll, tack alla för tipsen ! uppskattas

Sök