2244
Sök

Volvo 850 T5-R svår startad när den är varm startar han inte alls ???? HJÄLP

Bilplåtslagare
86 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
var och skulle besikta bilen i dag när de var min tur och ja skulle åka in så startar inte bilen ??? men då tog vi han på rull då starta han hur fint som helst går precis som vanligt så ja besikta och gjorde klart men stängde aldrig av bilen när ja komma hem och sedan stängde av igen startar den inte igen, starmotorn snurrar snabbt så de är ju som de ska men helt död på att tända till men provade igen att ta den på rull starta direkt och går precis som vanligt så har bytt stift tändkablar bränserelät kamaxelgivaren. men samma fel fortfarande ? nån som har nå tips vad de kan vara funderar om de kankse har med tändingslåset att göra ?

TACK PÅ FÖRHAND

MVH

79 Inlägg
4 juni 2011
koppla på en volt meter på strömen till tändningen och kolla om du får fram nå ström när start nyckeln är i "start läge". kan ju vara så att den bara får stöm till spolen när den är i" körläge" har haft samma problem på en epa jag hade. i mitt fan var de bara att koppla om kabeln men i ditt fall kanske tändningslåset har gett upp ?

24 Inlägg
14 juni 2011
Kan vara inpulsgivaren på svänghjulet tror jag..

Fri fart för ett fritt folk!
14 813 Inlägg
14 juni 2011
försäkra dig om att bilen tempgivare verkligen fungerar som den ska.

min gamla 855turbo hade liknande symtom men den var jobbig när den var kall men fungerade felfritt när den var varm

och den visade inga felkoder på givaren så man bör mäta upp den och läsa i en tabell hur högt motstånd man ska ha vid angiven tempratur

kan så klart vara en mängd med andra saker oxå

Kör fort så hinner inget hända...

Sök