Hejsan, är ny på forumet och hoppas jag postat rätt.
Till saken, Oljetrågspackningen läcker på min honda civic -92 1.5 lsi. Är det svårigheter att byta ut oljetrågspackningen själv på denna bil utan större ingrepp, eller måste jag skruva ner halva motorn för att klara av att göra det/lämna in det på verkstan?
Hejsan, är ny på forumet och hoppas jag postat rätt.
Till saken, Oljetrågspackningen läcker på min honda civic -92 1.5 lsi. Är det svårigheter att byta ut oljetrågspackningen själv på denna bil utan större ingrepp, eller måste jag skruva ner halva motorn för att klara av att göra det/lämna in det på verkstan?
Tacksam för svar:)
Jag har egentligen ingenaning om just civic men det brukar inte vara några större problem på övriga bilar. ta bort plastkåpan under bilen om du har någon sådan, sen är det bara att lossa alla skruvar till tråget. gör rent kontaktytorna, sätt på en ny packning och ev. lite silicon, skruva åt jämnt och försiktigt förhoppningsvis är problemet borta
MvH
"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
Är det inte så att ditt grenrör går rakt under oljetråget? I sådana fall så blir det lite struligare, det måste nämligen bort för att tråget ska gå fritt ifrån oljepickupen.
There´s a very fine line between a hobby and mental illness
nepp, fixade allt idag, de va bara en bit av avgasröret som skulle skruvas av som stod lite ivägen, annars var det inga svårigheter:) tur att de ej var grenröret som stod ivägen.
Lite sent men vart hitta du packningen? varken mekonomen eller adcenter har på sin hemsida iaf.
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...