3240
Sök

Rengöring alt byte av Spjällhus v70n 2002

241 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Ja som tråden lyder. Ska man prova att rengöra spjällhuset eller helt och hållet byta ut det ?
Bilen rycker vid gaspådrag vid tex 90 100 110 120 osv.. Sen tycker jag att den verkar orkeslös hmm
En del har sagt att jag ska prova STP Injection Trim men en del säger även att jag inte ska göra det för att skit ur motorn kan lossna och ställa till problem.

Jag skulle vara väldigt tacksam för svar smile

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
27 juni 2011
Dör bilen när du frikopplar? Rengör kostar bara någon hundring att lämna in. Hade min inne på rengöring. Att byta gasspjället hos volvo ligger mellan 7-9000! Då dom måste uppdatera mjukvara och allt. Min dog vid frikoppling och går fint efter en rengöring!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

241 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Nej den dör inte vid frikoppling och inget händer med tomgången, utan det är bara vid gaspådrag som den rycker. Brorsan hade en s80 som ryckte precis som min gör innan hans spjällhus havera totalt.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
27 juni 2011
Testa att rengöra de.. smile

Kan de inte vara så att den misständer när du drar på? smile Något stift eller något som sitter fel? smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

241 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Ja jag får göra det kan ju inte bli värre precis.  Ja omöjligt är det inte. Det kom ju efter att jag bytte luftfilter,tändstift och bränslefilter. Så där nånstans måste ju felet sitta tycker jag =P

Tacksam för svaren smile

Sök