2073
Sök

Svårstartad volvo 850 glt 95:a

37 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Hej min 850 är mycket svårsartad när motorn är varm ibland räcker det att den har stått i solen så kan den vägra att starta . Men när den är kall så startar den direkt. Har rengjort alla givare som sitter på luftisugen och kollat vakumslangar täning m.m .

När jag hadde mixtat med luftisuget o dess givare så gick den 4 dagar då hadde jag även bytt ut en dosa som sitter neråt morotn i slutet på luftinsuget.
Känns som det måste vara nått med bränslematningen för antingen går den bra , så kör man ner o handla sen vill den inte starta så vänta man en stund o startar o den går redigt igen ,,, Tro inte det har nått med rotor eller kablar elller stift , spjällhus tror det e bränslerelät eller pumpen . Var tror ni ??
(dålig på att förklara Dwink     

tackar i förhand för alla svar mvh Robban

37 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
När man försöker startar så kan den tända till o gå lite på väldigt låg tommgång sen dör den starx,, Tänkte att det måste  vara brist på bränsle ! Inga felkoder finns , har kollat modull 2   mvh robban

90 Inlägg
27 juni 2011
standard fel på 850 är när ventilerna och dess komponenter börjar bli slitna så kan det där problemet uppstå, ena sekunder startar den hur lätt som helst nästa hur seg som helst.

Dra på starten med full gas då brukar den vilja hoppa igång smile iaf några cylindrar i taget tills alla är igång!

37 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Kollade bränslerelät , bilen startade inte så jag kanckade på bränslerelät och då gick det smile tack ditt svar

Smilee skrev:
standard fel på 850 är när ventilerna och dess komponenter börjar bli slitna så kan det där problemet uppstå, ena sekunder startar den hur lätt som helst nästa hur seg som helst.

Dra på starten med full gas då brukar den vilja hoppa igång smile iaf några cylindrar i taget tills alla är igång!

Sök